פרופ' סורקין מתריע לאחר הלוויה: "נשא אחד יכול להדביק 300 איש"

    אסתי פלד No Comments on פרופ' סורקין מתריע לאחר הלוויה: "נשא אחד יכול להדביק 300 איש"

    פרופ' אליהו סורקין מנהל מחלקת "קורונה" במרכז הרפואי מעייני הישועה, בריאיון מיוחד ל"מהדורה המרכזית' מנפץ את הסטיגמות כי צעירים בריאים חסינים מהנגיף, "רואים יותר ויותר גם כאן וגם בעולם יותר צעירים שהם חולים וחלקם באורח קשה"

    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' אליהו סורקין מנהל מחלקת "קורונה" במעייני הישועה, התראיין הערב (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' סיפר על המצב בבית החולים, "אנחנו מעל 30 חולים, בין 3-5 חולים קשים האחרים הם במצב בינוני ולא כ"כ קל".

    סורקין הסביר כי "אנחנו בבעייה לא פשוטה, כי סוג המחלה הזאת הבנאדם נראה בסדר ופתאום ביום העשירי תהיה נפילה קשה מאוד. אנחנו לא שקטים שאנחנו שולחים את החולים הבייתה לבידוד כמובן".

    על התפתחות המחלה אומר זורקין, "בדרך כלל המחלה מתחילה בסך הכל מיום ראשון עד 10 ימים אתה רואה את הסימנים הקלינים. ייתכן והוא היה נשא קודם ובריא ואח"כ נהיה חולה. בגלל סוג המחלה הספציפי הזה בצילום חזה לא רואים מספיק רק בצילום של CT".

    לאור ההלוויה אמש מזהיר פופ' סורקין, "אנחנו יכולים לראות מאות שנדבקו בעוד כעשרה ימים, אדם אחד יכול להדביק בקלות בין 200 ל-300 איש", הבהיר סורקין והתריע, "אם לא ישמרו על ההנחיות יכולים להדביק מספר גדול של אנשים שבתי החולים לא יוכלו כבר לטפל בכ"כ הרבה חולים. המדינה לא ערוכה לטיפול במספר ענק של חולים. בצרפת באזור פריז יש 1000 חולים מונשמים ומורדמים אנחנו כאן עושים הכל למנוע את הקטסטרופה הזאת".

    על צעירים במחלה והמיתוס כי צעירים חסינים, "צעירים שנדבקים לא בהכרח אומר שיש להם מערכת חיסונית חלשה. היה לנו בחור בן 25 ללא מחלות רקע שהייתה לו הידרדרות קשה בפתע פתאום. רואים יותר ויותר גם כאן וגם בעולם יותר צעירים שהם חולים וחלקם באורח קשה".

     



    0 תגובות