הטען וסע: חלוקת ה'קמחא דפסחא' הגדולה בעולם מבלי לצאת מהרכב

    בנצי לייזרוביץ 3 Comment on הטען וסע: חלוקת ה'קמחא דפסחא' הגדולה בעולם מבלי לצאת מהרכב

    גם השנה תארח העיר ירושלים את חלוקת ה'קמחא דפסחא' הגדולה בעולם חרף משבר הקורונה אך בכפוף להנחיות מיוחדות של משרד הבריאות ומשטרת ישראל. כיצד יעבוד המערך הייחודי, ומהו המיקום החדש שנבחר לקיום החלוקה? • כל הפרטים הבלעדיים בפנים

    חלוקת הקמחא דפסחא בשנה שעברה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קמחא דפסחא בצל המלחמה בקורונה: ברחובות ישראל ניכרת בימים אלו היערכות מצומצמת לקראת חג הפסח הקרוב, ואנשים ממעיטים לצאת לרחובות על מנת להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. משבר הקורונה אף הביא איתו מצוקה כלכלית קשה, פעילות המשק צומצם באחוזים דרסטיים וצעדי המאבק בנגיף נותנים את אותותיהם.

    ככל שהחג מתקרב הולכת וגוברת הדאגה מהמצוקה הכלכלית המשפיעה כמעט על כל בית בישראל, שם החלו לתכנן כיצד מכניסים את החג הקרב ובא, אולם אז נשמעה אנחת רווחה בהרבה מהבתים שעה שנודע שארגון 'עונג שבת ויו"ט – משפחת רכניץ', בהנהלת איש החסד הרב אפרים שטרן, יקיים גם השנה את החלוקה הגדולה כמיטב המסורת חרף קשיי המשבר.

    קיום החלוקה תחת המגבלות הקיימות בעת החירום הנוכחי הצריך את אישורם של משרד הבריאות ומשטרת ישראל, שלאחר דיונים רבים שכללו ירידה לשטח ובחינת כלל האפשריות לקיום החלוקה הענקית – הושג האישור המיוחל, והביא את הבשורה שמהווה עתה פתח תקווה ל-15 אלף משפחות שנהנות כל שנה מהחלוקה ויהנו ממנה גם השנה.

    לקיום החלוקה נבחר מתחם תחנת הרכבת בשכונת מלחה בירושלים, שבו יפעלו שבעה נתיבים וטורי חלוקה. בהתאם להנחיות שנקבעו לקיום החלוקה, תותר הגעתו אל המתחם הענק של נציג בודד מכל משפחה באמצעות כלי רכב שיוכנס אל המתחם ועליו יועמסו המוצרים עלי ידי סדרנים מוגנים. נוסעי הרכב (שמניינם לא יעלה על שניים – כולל הנהג) יישארו בפנים.

    בהתאם להנחיות המיוחדות, רכב בעל 5 מקומות יוכל להכיל בתוכו שתי חבילות חלוקה. רכב בעל 7 מקומות יוכל להכיל שלוש חבילות – ובתנאי שהרכבים הם בעלי קיבולת מתאימה. כמו כן, יוכשר אחד מנתיבי החלוקה לכלי רכב גדולים יותר.

    גורם בארגון 'עונג שבת ויו"ט' אומר בשיחה לקול- חי, כי "אם בכל שנה אנו עושים מאמצים כבירים כדי לקיים את החלוקה על הצד הטוב ביותר, השנה הפכנו עולמות כדי שהחלוקה תיערך כמיטב המסורת שלנו כדי שנוכל להאיר את ביתן של אלפי המשפחות במיוחד בתקופה זו. ב"ה המאמצים המיוחדים שלנו נשאו פרי והחלוקה תתקיים גם בעת החירום שבה אנו נמצאים כעת ובכפוף להנחיות מומחי הרפואה".

    עוד אומר הגורם, כי "דווקא בגלל שאנו כיהודים מצווים על 'ונשמרתם מאוד לנפשתיכם', מערך החלוקה יפעל בדיוק לפי ההנחיות ולא נזוז מהן במילימטר אחד. ההנחיות הן לא המלצה אלא הנחייה מחייבת שרק עם נעמוד בהן, ונעמוד בהן בעז"ה, נוכל לקיים את החלוקה כראוי ונזכה גם השנה לשמח את אלפי המשפחות".



    3 תגובות

    מיין תגובות
      1. שכחת לכתוב "מה שמחלקים לציבור שלנו" ?

    1. 2

      איך אפשר לקבל את הקימחא דפסחא של האירגון הנ" ל תודה

      איך אפשר לקבל גם את הקימחא דפסחא של האחרון הזה תודה