הקלות נוספות לבעלי עסקים: המדינה תשלם את הריבית בשנה הראשונה

    איתי גדסי No Comments on הקלות נוספות לבעלי עסקים: המדינה תשלם את הריבית בשנה הראשונה

    המדינה מרחיבה את ההקלות לעסקים. המדינה תישא בעלויות הריבית של השנה הראשונה ובנוסף יקוצר תהליך אישור הבקשות ויהיה ניתן לקבל הלוואה תוך 7 ימי עסקים

    View of an empty road in the Israeli city of Tel Aviv on March 28, 2020. The daily Israeli life has largely shut down with more cases of people being infected by the Coronavirus. Photo by Avshalom Sassoni/Flash90 *** Local Caption *** ?????? ????? ????? ????? ??? ???? ????? צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר, משה כחלון, הנחה את החשב הכללי, רוני חזקיהו, לבחון את הדרכים להקלת הבירוקרטיה בפניות של העסקים לקבלת הלוואה במסגרת קרן ההלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים שנקלעו לקשיים תזרימיים כתוצאה מהשפעות התפשטות נגיף הקורונה.

    על כן, החליט החשב הכללי על שורה של הקלות נוספות שמטרתן להרחיב את ההיקף הפוטנציאלי של העסקים שיפנו לקרן ולהקל על העסקים שפונים בבקשה לקבלת הלוואה, הן בשלב הגשת הבקשה להלוואה, בתהליך בחינתה ואישורה על ידי הבנקים והן בתנאי ההלוואות.

    להלן ההקלות שאושרו:
    1. הלווה לא יידרש לשלם את הריבית על ההלוואה במהלך השנה הראשונה לאחר העמדת ההלוואה, והמדינה היא זו שתישא בעלות הריבית לבנק עבור תקופה זו. בנוסף, כדי להקל על העסקים ככל שניתן, המערכת הבנקאית הביעה את נכונותה להירתם ולהפחית את שיעור הריבית הממוצע בהלוואות הקרן לעד 1.5% מעל ריבית הפריים.
    2. ביטול הגשת תכנית עסקית ומסמכים נלווים נוספים במועד הגשת הבקשה לקבלת הלוואה, כך שהעסק לא יידרש להיערכות מוקדמת לצורך הגשת הבקשה.
    3. הקלה בשיעור הערבויות האישיות כך שלא תעלנה על הערבויות האישיות הקיימות ללקוח בבנק.
    4. הפנייה ישירה של בקשת ההלוואה לבנק, ללא צורך בבדיקה מקדימה מטעם המדינה.
    5. קיצור זמני הטיפול בבקשת ההלוואה כך שיאושרו עד 7 ימי עסקים ממועד הגשת הבקשה.

    שר האוצר, משה כחלון: "משרד האוצר בראשותי מרחיב את המענה לעסקים קטנים בינוניים כחלק מחבילת הצעדים לשמירה על יציבות המשק של משרד האוצר. הקלה בבירוקרטיה וקיצור הזמנים בקבלת ההלוואות, חשובים ביותר כסיוע לעסקים שזקוקים לתזרים שוטף כעת. תפקידנו לשמור על איתנות המשק ועל כן זהו צעד משמעותי לאור נזקי המשבר שפוקד את הכלכלה הישראלית בעת הזו".

    החשב הכללי, מר רוני חזקיהו: "עם התמשכות המשבר והקשיים הכלכליים והתזרימיים הנלווים אליו החלטנו להקל ולהגמיש את התנאים על מנת לאפשר סיוע תזרימי מיידי לבעלי עסקים רבים במשק זאת כחלק מחבילת הצעדים לשמירה על יציבות המשק של משרד האוצר".



    0 תגובות