בהוראת השר דרעי: משרד הפנים ימצא דיור למבודדים ללא פיתרון בידוד הולם

    אבי יעקב No Comments on בהוראת השר דרעי: משרד הפנים ימצא דיור למבודדים ללא פיתרון בידוד הולם

    על פי הנחחית השר דרעי, משרד הפנים נערך למציאת פתרונות בידוד לתושבים שאין להם את התנאים הבסיסיים לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות

    צילום: Nati Shohat/Flash90
    20:01
    28.03.24
    הקבינט No Comments on דרמה במשבר הגיוס | הקבינט בדיון סוער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הפנים דרעי הנחה הבוקר (ראשון) את משרד הפנים להיערך למציאת פתרונות בידוד לתושבים שאין להם את התנאים הבסיסיים לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות. המתווה יגובש בשיתוף פעולה בין משרד הפנים וראשי השלטון המקומי חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי ושי חג'ג' יו"ר מרכז המועצות האזוריות. משרד הפנים יוביל את הנושא ויגבש מדיניות ברורה.

    הנחיית השר דרעי נעשתה בעקבות ישיבת ההיערכות לקראת הידוק הסגר, שהתקיימה ביום שישי בראשות רה"מ נתניהו. בתחילה ייערך מיפוי למבודדים שאינם חולים, שלא נמצא עבורם פיתרון לבידוד והם עלולים לסכן את עצמם ואת סביבתם. איתור המבודדים ייעשה ע"י הרשות המקומית שתיתן להם מענה: גורמי הרווחה יהיו בקשר ישיר עם מבודדים בבתים, הנמנים עם אוכלוסיית הקשישים, בעלי המוגבלויות ואחרים, על מנת לוודא שהם מקבלים מזון ותנאים בסיסיים. הנושא נמצא תחת אחריות משרד הרווחה והביטוח הלאומי.

    משרד הבריאות יגדיר את תנאי הבידוד הנדרשים במקרה כזה ומינהל החירום במשרד הפנים ימפה את המסגרות האופציונליות להלנת מבודדים (פנימיות, כפר נוער, אכסניות וכו'). לצורך פעילות זו, יועמד תקציב תוספתי ממשרד האוצר למתן מענה תקציבי לצרכים הקיימים.

    שר הפנים דרעי: "משרד הפנים עולה שלב בהיערכות לקראת אפשרות של הידוק הסגר. במקרה כזה, הרשויות המקומיות ייהפכו לשחקן המרכזי במאבק. נעמוד לצדן, נסייע בכל מה שצריך וניתן את המענים לצרכים שיעלו מהשטח, כדי להבטיח את יכולתן להמשיך ולהעניק את השירותים הנדרשים לאזרחים בתקופת המשבר".



    0 תגובות