הערים החרדיות מובילות במספר הנדבקים: ר"ע ב"ב: "הקצב הכי מסוכן בארץ"

    איתי גדסי 11 Comment on הערים החרדיות מובילות במספר הנדבקים: ר"ע ב"ב: "הקצב הכי מסוכן בארץ"

    נשארים בבית – בחיים: במהלך השבת התגלו חולים חדשים| הנתונים מראים כי הערים החרדיות מובילות את שיעור ההדבקה הגבוה ביותר בארץ | במשרד הבריאות שוקלים להוציא עשרות אנשים חרדים לבידוד בבתי מלון | ר"ע בני ברק: "300 חולי קורונה. זה קצב הדבקה חריף והכי מסוכן מכל הארץ. כשהתחזית מבהילה הרבה יותר"

    Ultra Orthodox Jews pray outside a synagogue in the Ultra orthodox town of Bnei Brak on March 25, 2020. The Israeli government has ordered a partial lockdown meant to prevent the spread of the new coronavirus. Photo by Yossi Aloni/Flash90 *** Local Caption *** ???? ??? ??? ???? ?????? ????? ??? ???? ?????
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערים החרדיות מובילות את שיעור חולי הקורונה בישראל: במשרד הבריאות מפרסמים את מס׳ חולי הקורונה בכל עיר ויישוב. בירושלים יש 352 חולים. בבני ברק 267. באלעד 43. טלז סטון 30. ביתר עילית 25. כפר חב״ד 25. מודיעין עילית 19. עמנואל 5 וגבעת זאב 4.

    חלוקת החולים לפי 10 אלף תושב, מתברר, כי קריית יערים עם 53. כפר חב"ד 38. בני ברק 13. ביתר עילית 4. תל אביב 4. מודיעין עילית 3. בית שמש 3. באר שבע 2.5. חיפה 1.5.

    במשרד הבריאות שוקלים לבודדתושבים מבני ברק ומירושלים בבית מלון ולבקש מהם לצאת מביתם, וזה לאור הנתונים שפורסמו אתמול, המצביעה על כמות גדולה מאוד של חולים בשני הערים. לפי משרד הבריאות אחת הסיבות היא הצפיפות בבתים שאינה מאפשרת תנאי בידוד כפי הנדרש.

    זמן קצר לפני שבת קודש, פרסם ר"ע אברהם רובינשטיין קריאה בהולה לתושבים, לא לצאת מהבית לאור מאות חולי הקורונה שהתגלו בעיר. בקריאתו לתושבים אמר: "יש רגעים שבהם צריך לעצור ופשוט לזעוק ולהתריע. בבני ברק למרבה הצער יש כ-300 חולי קורונה. זה קצב הדבקה חריף והכי מסוכן מכל הארץ. כשהתחזית מבהילה הרבה יותר".

    רובינשטיין קרא לתושבים: "זה הזמן להתעורר. רבני העיר וגדולי ההוראה זועקים: הפסיקו את ההתחכמויות של מניינים מעל 10 מתפללים, הקפידו על מרחקים והפסיקו את העומס וההסתערות על רשתות השיווק. פשוט שבו בבית בזהירות. זה מסוכן. זה מחריד וזה מחייב להבין: זה פיקוח נפש".

    מודיעין עילית: גם השבת הופעל מוקד החירום של זק"א בכמה וכמה מקרים. היום בשעה שתיים התקבל דיווח על חולה חרדי בן 76 עם מחלות רקע רבות ממודיעין עילית, האדון נבדק במיון ביום חמישי ושוחרר הביתה, היום התגלה שהוא חולה קורונה, משרד הבריאות לא הצליח לאתר אותו, הוא לא ענה בטלפון. צוות מתנדבים של זק"א הוקפץ לאתרו, החולה אותר ונלקח לאשפוז וכל משפחתו הוכנסו לבידוד.

    מהחקירה עלה שהאדון נכח בחתונה רבת משתתפים, למרות האיסור, ואף נוכח בתפילות במניין שלם מספר פעמים. בנוסף לאיתור וההודעה למשפחה, כרוז של זק"א הסתובב ברחובות מודיעין עילית להורות ולהתריע לכל מי שבא במגע עם החולה, וכל מי שהשתתף בחתונה או במניין התפילה שיכנסו לבידוד.

    רכסים: בעיר רכסים התקבלה ממשרד הבריאות תשובה מאומתת על חולה קורונה, צוות מתנדבים של זק"א איתר את החולה שנלקח לאשפוז. החולה התפלל בשני בתי כנסת וביקר בישיבה. משפחתו וכ-200 איש נוספים הוכנסו לבידוד בעקבות ההכרזה של זק"א.

    ארגון זק"א קורא ומתחנן לציבור החרדי להשאיר את הטלפונים פתוחים בשבת, ולענות כשיש צלצול. וזאת לפי הוראות הרבנים. מדובר בפיקוח נפש של ממש. וכל רגע הוא קריטי.

    במהלך סוף השבוע נטלו אנשי מד"א אלפי דגימות במתחמי 'היבדק וסע', לעשרות אלפי פניות לנטילת דגימות ממי שמפתח סימפטומים בין השאר באמצעות מתחמי 'היבדק וסע': בתל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע בהם נלקחות הדגימות מהאזרחים בעודם ישובים ברכבם הפרטי.

    בנוסף למתחמים אלו, המאוישים על ידי עשרות עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום וסטודנטים לרפואה שהצטרפו למד"א, פועלים ברחבי הארץ עשרות חובשים, פרמדיקים וחיילי מילואים בנטילת דגימות בבתיהם של אזרחים שפיתחו סימפטומים. סה"כ נטלו עד כה אנשי מדא 40,109 דגימות מתוכן 11,192 במתחמי 'היבדק וסע'.

    בסוף השבוע ניטלו ע"י אנשי מד"א למעלה מ- 6,000 דגימות. 2,577 מתוכן נלקחו במתחמי 'היבדק וסע', שיפעלו היום (שבת) עד השעה 23:00.

    מוריס דורפמן ראש חטיבת רגולציה מחשוב ובריאות דיגיטלית במשרד הבריאות אמר: "27 מעבדות פעילות בכל רחבי הארץ. במסגרת בדיקה שגרתית של מהימנות הנתונים אמש (טרם הודעה לחולים) התגלו מספר נתונים סותרים. לאור זאת הוחלט לבצע בדיקה מקיפה בכל המעבדות של נתוני הבדיקות שבוצעו אתמול (וטרם דווחו לחולים).

    חשוב להדגיש שצוותי המעבדות עושים עבודה מצוינת ושהמעבדות פועלות בהיקפים חריגים שעוד ילכו ויגדלו ובמשך 7 ימים בשבוע. פעילות המעבדות נמשכת בשבת, וכך גם פעילות מד"א. ההנחיה הינה רק לעצור בשלב זה את הודעות לציבור על הבדיקות שנעשו אמש. להערכתנו התקלה תתוקן תוך שעות בודדות".

    דורפמן הוסיף: "צריך לזכור שהמעבדות עובדות בקיבולת של אלפי בדיקות ליום – עוד מעט נגיע ל-10,000 בדיקות ביממה ובעוד שבועיים על פי הנחיית רה״מ 30 אלף ביממה, זוהי כמות גבוהה מאוד של בדיקות שמדינת ישראל עושה וזה מגביר את כמות העבודה של כולנו".

     

    בתוך כך, הממשלה אישרה היום במשאל טלפוני את תקנות שעת החירום הבאות:

    תקנות שעת חירום (שירות אזרחי) – התקנה מאפשרת להציב את מתנדבי השירות האזרחי בגופים שלפי הדין הנוכחי לא יכולים להפעיל מתנדבים אלו.

    תקנות שעת חירום (הוראות מיוחדות לעניין ביטוח אבטלה) ותקנות שעת חירום (מענק הסתגלות מיוחד לבני 67 ומעלה) – קיצור משך הזמן הדרוש לקבלת דמי אבטלה לחצי שנה וסיוע לבני 67 ומעלה שהופסקה עבודתם בעקבות משבר הקורונה.

    תקנות שעת חירום (קיום דיונים פליליים באמצעים טכנולוגיים בבתי הדין הצבאיים) – קיום דיונים פליליים דחופים בעניינם של כלואים באמצעים טכנולוגיים.

    תקנות שעת חירום (מניעת כניסת מבקרים ועורכי דין לחדרי משמר ובתי סוהר צבאיים)(תיקון) – תיקון והבהרות בנוגע לאופן קיום הדין.

    תקנות שעת חירום (חופשה מיוחדת לאסיר) – התקנות יאפשרו שחרור מוקדם של אסירים שמועד שחרורם אמור היה להיות בעוד מספר שבועות, ולפי ההגדרות שנקבעו, כדי למנוע הדבקה בבתי הסוהר.

    תקנות שעת חירום (דחיית תקופות בענייני הליכי מס) – התקנות יאפשרו את הארכת מועד פקיעתן של הליכי מס לתקופות קצובות.



    11 תגובות

    מיין תגובות
    1. 11

      אנשים בבקשה תשמרו על עצמיכם וה' יעזור אמן ואמן

    2. 10

      זה בגלל המנינים שעושים בחצרות הבנינים מעל ל10 איש וללא הקפדה על שני מטר שלזה צריך משמעת ברזל!!!!!!! פשוט תפילתם תועבה!

      1. זה בגלל שהשם רצה . צריך להתפלל ולשמור על הנחיות משרד הבריאות . והעיקר לחזור בתשובה

    3. 8

      תשמעו להוראות! כשומרי תורה ומצוות זה לא אומר שהנגיף ממכם והלאה!
      זה חטא לא להשמע להוראות חטא!
      להפסיק לזלזל ולומר זו רק שפעת ויש שאין להם תסמינים, לכל אחד יש סבא, סבתא,הורים מבוגרים,אפילו שכנים מבוגרים, כל זלזול שכזה מוביל למוות שלהם
      אז תשמעו להוראות!!!

    4. 7

      יש להעביר את החרדים המבודדים למלונות קורונה אפילו בכפיה!! הם הגורם מספר 1 בארץ להתפשטות המגפה. להפסיק להיות יפי נפש!!!

    5. 6

      מי שמתפלל עכשיו במנין, חוטא ומחטיא. אין לו אמונה. על פי דין תורה אסור עכשיו להתפלל במנין לכן מי שמתפלל חוטא וחב לאחריני. בדיוק כמו שביום רגיל יש חובה להתפלל בציבור כך עכשיו אסור להתפלל בציבור. ההלכה מאוד פשוטה, מי שלא מקבל את זה, הרי שהוא מורד במלכות שמים

    6. 5

      אין מקום לשני מטר מה אתם רוצים

    7. 4

      גם אם כל אחד יתפלל בבית זה לא יעזור

    8. 3

      מה ביקשו ממכם בשביל להציל חיים? לתרום כליה?! כולה להישאר בבית!!! נשארים בבית נשארים בחיים ומשאירים אחרים בחיים!!! מי רוצה לקחת אחריות על פגיעה בנפש חס ושלום? תהיו בבית, תזמינו בטלפון אוכל, תנקו לפסח ותעסיקו את הילדים. יש שיעורי תורה בZOOM (למי שייש רשת) ובטלפון יש ספרים יש משחקים יש יצירות יש נקיונות לא חסר מה לעשות

    9. 2

      מבלי לגרע בצורך להקפיד ולהיזהר, רבותי פ-ר-ו-פ-ו-ר-צ-י-ו-ת! העיר הכי צפופה בארץ! ברור שיהיו יותר חולים.