ח"כ מלכיאלי פנה לשרים; הממשלה סייעה לפנסיונרים העובדים

    איתי גדסי No Comments on ח"כ מלכיאלי פנה לשרים; הממשלה סייעה לפנסיונרים העובדים

    ברקע משבר הקורונה נותרו בני הגיל השלישי מחוץ לסל המענקים לתובעי האבטלה בביטוח הלאומי; היום, בעקבות פנייתו של ח"כ מלכיאלי, אושרה בישיבת הממשלה הוראה לביטוח הלאומי למענק מיוחד עבור בני 67 ומעלה | כל הפרטים

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משבר הקורונה. לאחר שהבטחת ההכנסה של הביטוח הלאומי הותירה את העובדים והעובדות שהגיעו לגיל פרישה ועבדו עד כה, מחוץ לטבלה, בשל זכאותם לקצבת זקנה זעומה, המוני גמלאים פנו בדרישה לשנות את התנאים ולהרחיב את המענק בתקופת החל"ת, כך שיגיע גם לגמלאים שעבדו עד כה ונאלצו להתפטר בשל משבר הקורונה.

    חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) פנה לפני מספר ימים לשרי האוצר והכלכלה וכן לסגן שר הרווחה וביקש מהם לשנות את ההחלטה ולהיטיב עם העובדים המבוגרים. "בימים אלו מתמודדים בעולם ובישראל במשבר חריף הנגרם עקב נגיף 'הקורונה', ואשר הוגדר על ידי 'ארגון הבריאות העולמי' כמגיפה עולמית. למשבר בריאותי חמור זה, השלכות בריאותיות כלכליות וחברתיות רחבות היקף, מטה לחמם של רבים בסכנה מוחשית וממשית, עסקים רבים בסכנת קריסה, בעוד שאין ידוע מה טומן העתיד בחובו. בשעה קשה זו, יושבים טובי המוחות במטרה למצוא פתרונות לשלל הדילמות, אך נדמה שישנה 'בעיה מרכזית' אשר איננה מקבלת את מירב תשומת הלב בלשון המעטה, והיא – הגיל השלישי", כתב ח"כ מלכיאלי.

    עוד העלה במכתב מלכיאלי כי "פניות רבות, מעובדות ועובדים מבוגרים, אשר עברו את גיל הפרישה אך המשיכו לעבוד. הם אינם זכאים ע"פ חוק לדמי אבטלה והסדרי חל"ת, וההסדרים הרלוונטיים שניתנו לכלל העובדים אינם חלים עליהם, מה שמפקיר אותם לגורלם פשוטו כמשמעו, וכעת נדרשים להתקיים מחסכונותיהם הפנסיוניים, ומקצבת זקנה זעומה העומדת ע"ס כ-2,300 ש"ח בחודש. יודגש, אין המדובר על פיצוי כלשהו, המדובר הוא על האפשרות לתשלום שכר דירה ורכישת מזון ותרופות, המצב האבסורדי של הפקרת הגיל השלישי לגורלם חייב להיפסק ומייד, עם הצגת פתרון מלא לבעיותיהם במסגרת התקנות לשעת חירום, ומה שמוקדם יותר – מוטב", סיים את מכתבו.

    היום (שישי) לפני שעות ספורות אושרה בקשתו של ח"כ מלכיאלי בישיבת הממשלה. בני 67 ומעלה שהופסקה עבודתם יהיו זכאים למענק של עד 2,000 ש"ח לחודש מרץ ועד 4,000 לחודש אפריל. צעדים כלכליים נוספים אושרו בממשלה הכוללים הוראה לביטוח הלאומי להעביר לחשבונותיהם של תובעי האבטלה, מקדמה של עד 2,000 ש"ח לפני הפסח, גם למי שטרם הסתיימה הבדיקה של תביעתו.

    ח"כ מיכאל מלכיאלי מסר בתגובה: "אני מברך על החלטת הממשלה. כבר בתחילת השבוע כאשר פניתי, ראיתי אוזן קשבת ונכונות לפתור את העניין. אמנם הפתרון אינו נותן מענה בשלמות, אך עדיף זה, מאשר כלום, יישר כוח לכל העוסקים במלאכה לתועלת ציבור חשוב זה".



    0 תגובות