בלום בפילפוליטיקה: "לגנץ נפל האסימון שבקוקפיט לא רוצים אותו כרא"מ"

    admin2 5 Comment on בלום בפילפוליטיקה: "לגנץ נפל האסימון שבקוקפיט לא רוצים אותו כרא"מ"

    פילפוליטיקה | בלום: "לבני גנץ נפל האסימון שחברי הקוקפיט לא רוצים אותו כראש ממשלה אלא כל מטרתם היא להעיף את נתניהו, הם הרי סירבו להצעות הכי טובות". ריבלין: "אדלשטין עשה השבוע סדרת מהלכים שכולנו חשבנו שכל אחד מהם יותר גרוע מהשני. התברר שהוא ניסה להרוויח זמן"

    אבי בלום צילום: קול חי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפתח התוכנית פילפוליטיקה חגגו המגישים יעקב ריבלין ואבי בלום את הדרך שנסללה היום להקמת ממשלת אחדות לאחר בחירת יו"ר חוסן לישראל בני גנץ לתפקיד יו"ר הכנסת ופירוקה של רשימת כחול לבן.

    אבי בלום: "לבני גנץ נפל האסימון אתמול באופן סופי שחברי הקוקפיט לא רוצים אותו כראש ממשלה אלא כל מטרתם של לפיד יעלון וליברמן היא להעיף את נתניהו ולא משנה להם כל השאר, ואז גמלה בליבו ההחלטה. בפרט אחרי שראה שגם הנדל והאוזר מתכוונים להצביע נגד מאיר כהן כי זה יטרפד ממשלת אחדות. הפרחים מגיעים גם לנשיאה חיות שלולא הפסיקה הדורסנית שלה – לא היו מתגלגלים כל המהלכים".

    יעקב ריבלין: "אדלשטין עשה השבוע סדרת מהלכים שכולנו חשבנו שכל אחד מהם יותר גרוע מהשני, היום חשבנו שהוא גם אכל את הדגים הבאושים וגם סולק מהעיר, שאלנו את עצמינו מה הוא הרוויח בכל המהלך הזה ולמה הוא לא הלך ביום שני לבג"ץ ואמר אני מכבד את הפסיקה ולמה אתמול הוא עשה עוד תרגיל: לנעול את ישיבת הכנסת. עכשיו אנחנו מבינים שכל הזה היה בשביל להרוויח זמן במשא ומתן בין גנץ לנתניהו. המשא ומתן הבשיל היום בבוקר ואז התברר לגנץ שלפיד מוכן לפרק את השותפות ובלבד שלא יהיה שום דבר. ההסכם הזה שהם השיגו מנתניהו הוא הסכם מאוד נדיב".

    בלום: "הכל התחיל כשדרעי, שיש הערכה למילה שלו במערכת הפוליטית, העביר מסר ישיר לגבי אשכנזי שהוא אחראי לכך שבעוד שנה וחצי נתניהו יפנה את מקומו".

    ריבלין: "גנץ מקבל את תפקיד שר חוץ וממלא מקום ראש הממשלה, כשאחרי שנה וחצי יתמנה לתפקיד ראה"מ. טרופר או ניסנקורן יקבלו את המשפטים. אשכנזי מקבל את משרד הביטחון".

    בלום: "גנץ הבין שאי אפשר להתעלם ממשבר הקורונה. כמו כן לפיד הפך לכוח הדומיננטי בכחול לבן, יחד עם ליברמן. הוא הבין שזה או להצטרף לנתניהו או לתת לליברמן ולפיד לנהל את העניינים".

    פרט מעניין חושף בלום: "אתמול היתה שיחה בין ליברמן לגנץ. ליברמן שאל את גנץ 'מה קורה' וגנץ אמר לו 'בינתיים שום דבר'".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      ריבלין, כמה התאכזבתי מהטור שלך השבוע ב'בקהילה'. ממש צפית את העתיד, אבל בהפוך לגמרי. מה לעשות, שנאתך וקנאתך בנתניהו מעבירה אותך על דעתך. חבל.

    2. 3

      אוהב את הפרשנויות והמהלכחם של בלום
      חכם וחמוד !!

    3. 2

      מר ריבלין היקר אני קורא את הטור שלך כל שבוע….
      אבל השבוע אני בטוח שהיית רוצה שהמילים שכתבת ימחקו מהעיתון……
      רק למחרת פרסום הטור כל הכתבה התהפכה עליך….
      זה אומר שהכל דיבורים…..

    4. 1

      ליברמן הלך להסתפר כמו המן בשעתו שהלך להסתפר לפני המפלה