כחול לבן לפני פירוק? לפיד נגד גנץ – הליכוד תומך בגנץ ליו"ר הכנסת

    איתי גדסי 9 Comment on כחול לבן לפני פירוק? לפיד נגד גנץ – הליכוד תומך בגנץ ליו"ר הכנסת

    לקראת הכרעה היסטורית: ישיבת הנהגת כחול לבן התפוצצה: לפיד מסרב בתוקף למנות את בני גנץ | יו"ר כחול לבן בני גנץ הלך ונרשםכמועמד ליו"ר הכנסת מטעם כחול לבן | מקורבי גנץ מזהירים: אם לפיד ירשום את כהן כמועמד "כחול לבן מתפרקת" | הליכוד תומך בגנץ

    צילום: פלאש 90
    19:23
    16.04.24
    קובי פינקלר No Comments on גלנט: "האיראנים נכשלו במתקפה ויכשלו בהרתעה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני זמן קצר התכנסה רביעיית הנהגת כחול לבן, בני גנץ, יאיר לפיד, בוגי יעלון וגבי אשכנזי. הנושא: הקמת ממשלת אחדות עם בנימין נתניהו ובני גנץ בינתיים יתמנה ליו"ר הכנסת. או מינוי מאיר כהן מיש עתיד ליו"ר הכנסת – הקמת ממשלה צרה בתמיכת ליברמן והערבים וככל הנראה הלכה לבחירות רביעיות.

    הישיבה פוצצה בשיאה, ח"כ יאיר לפיד סירב בכל תוקף למנות את בני גנץ ליו"ר הכנסת ודרש למנות כפי שתוכנן את חבר מפלגתו ח"כ מאיר כהן ליו"ר הכנסת, לאור אי ההכרעה בינו לבין גנץ הישיבה התפוצצה ויאיר לפיד נטש את הישיבה. כך מדווח עמית סגל.

    מבחן המנהיגות הראשון והמשמעותי של גנץ: יו"ר המפלגה בני גנץ לא שעה לדבריו של לפיד והלך להירשם במזכירות הכנסת כמועמד של כחול לבן לתפקיד יו"ר הכנסת. מקורבי גנץ הזהירו כי אם לפיד ירשום את ח"כ מאיר כהן כמועמד שלו "הוא מפרק את כחול לבן".

    הליכוד הודיע כי יתמוך בבני גנץ ליו"ר הכנסת, ולאור הודעת הליכוד אפשר כבר לרשום, בני גנץ יו"ר הכנסת. כך מדווח עמית סגל. לפיד וסיעת יש עתיד יחרימו את ההצבעה על מינוי גנץ ליו"ר הכנסת.

    בשעה 16:00 צפויה להיפתח מליאת הכנסת כפי שאישרה הוועדה המסדרת, בכדי להצביע על מינוי יו"ר הכנסת החדש כפי שהחליט בג"צ. כצפוי גנץ יתמנה ליו"ר הכנסת על ידי קולות הליכוד וסיעת חוסן לישראל, וגם כנראה סיעתו של יעלון.

    יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ואחמד טיבי הודיעו היום כי לא יתמכו בבני גנץ לכהונת יו"ר הכנסת, רק במאיר כהן כפי שסוכם מראש.

    ח"כ ניצן הורביץ אמר מוקדם יותר היום: "למען הסר ספק – אתנגד לבחירת גנץ ליו״ר הכנסת. המלצנו עליו כדי שיהיה ראש ממשלה. רוב הח״כים המליצו. לא כדי שיהיה תחת ביבי או שיעשו סיבוב על הכנסת כאמצעי לדיל עם הליכוד".

    ח"כ עאידה תומא-סלימאן לקראת בחירת יו"ר הכנסת: "‏אנחנו רוצים להחליף את יו"ר הכנסת כדי לאתגר ולהחליף את ממשלת הימין, לא כמקפצה לממשלת אחדות, שהיא ממשלת ימין מסוג אחר. נתמוך במאיר כהן כי מועמדותו תקדם שינוי. לא נסלול את הדרך להמשך כהונתו של נתניהו".



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      ב"ה כך ילכו ויתפרקו עד שלא ישאר מהם זכר

    2. 7

      כל הכבוד בני גנץ
      ילד גדול
      סוף סוף מישהו פה תופס מנהיגות
      יאלה תתחילו לעבוד
      נקים כאן ממשלה ונסיים את הסיפור המטורף הזה
      היה עדיף שביבי יהיה ראה"מ כל הקדנציה אבל העיקר שתהיה כאן ממשלה והכל יחזור למסלול סוף סוף

    3. 5

      צודק גנץ . קיבל שכל. גנץ היה הבובה של לפיד ויעלון. לא יכל לקבל החלטות עצמיות. לכן פירק את כחול לבן. וטוב עשה. אני מקווה שביבי ימנה את אדכנזי לשר ביטחון ואת גנץ לסגן ראש הממשלה עד לרוטציה אם קיימת על ה
      פרק. ביבי חייב להיות גנטלמן

    4. 4

      אהבתי בהחלט את צירוף התמונות חמוד ביותר

    5. 3

      הכל בזכות הצום והתפילות בערב ר"ח ניסן, שאמנם נועדו לעצירת מגיפת הקורונה,
      אבל בורא עולם עשה איתנו חסד, ועצר את הלפידים והדוברמנים המאיימים על היהדות.
      בעז"ה, יהיו גם בשורות טובות ותעצר גם מגיפת הקורונה !!

    6. 2

      כל הכבוד לך בני גנץ התעלית על עצמך בשעה זו
      עזבת את המשטינים ואכולי השנאה לכל דבר יהודי
      לפיד וליברמן המפלגים את העם

    7. 1

      התעלית בשעה כזו זו מנהיגות
      המשטינים והמפלגים לפיד וליברמן בוז לכם