פרופ' בר דיין: "אחוז ההדבקה בבני ברק גדול יותר משאר המקומות"

    אסתי פלד 1 Comment on פרופ' בר דיין: "אחוז ההדבקה בבני ברק גדול יותר משאר המקומות"

    פרופ' בר דיין בריאיון מיוחד ל'מהדורה המרכזית' על אחוזי ההדבקה הגבוהים בקרב ציבור החרדי, "אני רואה כל יום חולים בקורונה בגלל שלא הקפידו על הוראות משרד הבריאות" | אחוז ההדבקה בבית הכנסת עומד על 25%: "ההימצאות אחד לייד השני לאורך זמן, עם נגיעה בסידורים ובחפצים גורמת לעלייה בהדבקה"

    צילום: פלאש 90
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' בר דיין מקופת חולים מכבי, בריאיון הערב (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן חושף כי לאור הנתונים שברשותו מתגלה כי "אנחנו רואים שאחוז ההדבקה בבני ברק יותר גדול מהמקומות האחרים".

    בר דיין סיפר מהזווית שלו כרופא בבני ברק, "אני כרופא עובד מבוקר ועד ליל תוך כדי בידוד כי אני טיפלתי בחולים עם קורונה ונאלצתי להיכנס לבידוד. אני רואה כל יום חולים בקורונה בגלל שלא הקפידו על הוראות משרד הבריאות".

    על החובה להקפיד הקפדה יתירה על הוראות משרד הבריאות: אני יכול להגיד לכם זה רק להישמר לנפשותיכם, אנחנו גם מחוייבים ב'ואהבת לרעך כמוך' 'ולא תעמוד על דם ריעך' ו'כבד אביך ואמך'. לדברי בר דיין, "צעירים לא מרגישים בחלקם כלל את המחלה, אבל בזמן שהמחלה לא התפרצה הם הפיצו את המחלה לכל מי שהיה בסביבתם. וחמור שבעתיים אם הדביקו את ההורים או את המבוגרים שזאת סכנת מוות".

    לדבריו הנתונים שנחשף אליהם מראים כי "רבע מהחולים נדבקו בבתי כנסת עוד רבע בבתי מלון ומסעדות ועוד 5 אחוז בקופות חולים ועוד רבע בסופרים. כל המקומות אלו מקומות סגורים שנמצאים בייחד".

    פרופ' בר דיין הסביר את הסיבה לאחוז הגבוה בבתי הכנסת, "בבית הכנסת אחוז ההדבקה גבוה מתפללים אחד לייד השני בהתלהבות של תפילה ולפעמים יוצא רוק, נמצאים הרבה יחד ונוגעים במזוזות בספרים ובידית של הדלת ואח"כ נוגעים בפנים". בר דיין הוסיף כי "לפי אחד מהמחקרים הנגיף יכול לשרוד על משטחים למשך שבועיים".

    ההוראות הפשוטות בכדי להתגונן מהנגיף, "צריך לצאת עם כפפות ולשטוף את הידיים עם אלכוג'ל שהורג בתוך דקה את הנגיף. חוזרים הבית עדיף להחליף את הבגדים ועדיף גם להתקלח מייד עם הכניסה לבית".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      השם ישמור צודקים הלוואי שכולם יכנסו לבדוד ברצינות שנעצור את המגפה בעזרת השם