הרב הראשי: "כדי לשמור על ריחוק יש להוציא שני ספרי תורה"

    אסתי פלד No Comments on הרב הראשי: "כדי לשמור על ריחוק יש להוציא שני ספרי תורה"

    הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו בשיחה מיוחדת ל'מהדורה המרכזית' על החובה ההלכתית לשמור את ההנחיות של משרד הבריאות. והאם מותר לדווח על כולל שלא שומר על ההוראות? וההפקת לקחים מפורים

    Israel's Ashkenazi Chief Rabbi David Lau speaks during the ceremony for opening a new year of justice in Tel Aviv, on August 30, 2016. Photo by Tomer Neuberg/Flash90 *** Local Caption *** ???? ????? ???? ????? ??? ???? ??? ?? ???? ??? ??? צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו בשיחה מיוחדת הערב (רביעי) ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן. בפתח הזיחה הבהיר הרב הראשי ברורות, "חובה לציית להוראות משרד הבריאות זה עניין של חיים ומוות, לא רק של המבוגרים גם לפני הנתונים גם יש לחשוש לחיי הצעירים".

    הגאון הרב לאו סיפר כי "הרב איגר שם שוטרים בפתח בתי הכנסיות כדי שלא יכנסו להתפלל. אנחנו מדברים על משפחות ברוכות ילדים ולפעמים קשה לעשות את זה אבל רובו המוחלט של הציבור כן שומר. הלוואי שבסופרים ישמרו על ההנחיות כמו בבתי הכנסת".

    הרב הבהיר לציבור כי "כמו שהקב"ה מבקש מאיתנו להתפלל בבית הכנסת עכשיו מבקש מאיתנו להתפלל מחוץ לבתי הכנסת". הרב עמד על הסכנה שקיימת מעבר לפינה, "שימו לב להכפלה של הנתונים ולאן אפשר להידרדר".

    הפקת לקחים, "אחד ממקורות ההדבקה היה בגלל פורים ואם אז היינו מקפידים על עשרה איש בפורים היינו במקום אחר, משרד הבריאות הנחה רק על 100 איש אבל אני לא בא בטענות לאף אחד" הבהיר הרב.

    האם מותר לגעור באנשים שיסגרו את בית הכנסת: "נשאלתי ע"י אברך שראש הכול מחייב אותו לבוא, זה כולל קטן שיושבים בו 20 אברכים וראש הכולל מאיים לפגוע לו במלגה, אני אמרתי לו שהוא חייב לפנות לראש הכולל שיבין את חומרת הדבר, ואם לא שומע לפנות למשרד הבריאות ולדווח על הכולל, "הרב הבהיר כי כפי דברי התוס' "יותר משאדם מצווה שלא ינזק מצווה שלא יזיק".

    עוד פסק הרב הראשי לישראל, "יש להוציא שני ספרי תורה מחר (חמישי) בכדי למנוע התקרבות של בעל הקורא לעולה לתורה, באחד יקרא בעל הקורא ובספר השני יקרא העולה בשקט, מפני הסכנה". עוד הוסיף הרב הראשי, "אם מדובר על חניה או רחבה שאין שם שני ספרי תורה אז פותחים את הספר לכמה וכמה עמודות ומוודאים שיש מרחק של שני מטר". אם אין אפשרות לשמור על מרחק עדיף לוותר בכאב רב על קריאה בתורה".



    0 תגובות