- רדיו קול חי - -

כוחות החירום נערכים להטלת הסגר: חובה לצאת עם ת"ז מהבית

לפני זמן קצר הסתיים כעת דיון הערכת המצב שקיים השר לביטחון הפנים ארדן בהשתתפות כל האחראים על מערך כוחות החירום במדינית ישראל: מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, מ״מ נציב שב"ס גונדר אשר וקנין, נציב כב"ה רב טפסר דדי שמחי, קציני צה"ל ואנשי מגן דוד אדום.

השר ארדן אמר בפתח הישיבה: "התקנות האלה מייצרות את אתגר האכיפה המורכב והקשה ביותר מזה עשרות שנים, אבל האתגר הזה הוא אתגר חשוב כיוון שהאכיפה שלנו מצילה חיים ולמעשה הפעילות שלנו, צריכה להיעשות הפעם יותר מתמיד בצורה מכילה, בצורה סובלנית, בצורה שמשתפת את אזרחי המדינה כי כולנו פה במטרה אחת – לעצור את ההתפשטות של הנגיף" הבהיר השר.

השר לביטחון פנים הנחה את מערכות החירום לקראת כניסת תקנות שיגבילו את התנועה של האזרחים בישראל:

מדיניות האכיפה תהיה סובלנית ומכילה לאור המצב המיוחד והצורך להיאבק יחד בהפצת הנגיף. המשטרה לא תיתן דוחו"ת בימים הראשונים: המיקוד בימים הראשונים לאכיפת התקנות יהיה בהסברה לציבור.

לאור המורכבות באכיפת התקנות, יש לתעד באמצעות מצלמות הגוף של השוטרים את מפגשי האזרח – שוטר בימים אלו.

ת"ז חובה: יש לחדד לציבור את החובה של נשיאת תעודת זהות / תעודה מזהה ביציאה מהבית בפרט בתקופה זו.

קנסות לבעלי עסקים: השוטרים יוסמכו להטיל קנס כספי על בעלי סופרמרקטים, שמכניסים לקוחות ללא בדיקת חום, או מאפשרים עומס וצפיפות.

השר הנחה לפרסם את ההנחיות בכל השפות המדוברות בישראל, ערבית, רוסית ואמהרית.

.בגלל הצורך בכוחות רבים שיתנו מענה רחב לסגר הבריאותי, למשימה הלאומית יגויסו גם לוחמי האש בפעילות הסיור והנוכחות של המשטרה יחד עם חיילי צה"ל ובנוסף לפעול לשילוב מפקחי משרדי הממשלה ורשות הטבע והגנים באכיפת התקנות בשטחים שבאחריותם.

בשלב זה יצטרפו כ-650 חיילי צה"ל לפעילות המשטרה ובהמשך המספר יגדל ל-3600 במידה וההסגר והגבלת התנועה תתרחב עוד יותר.

במשטרה אומרים כי כבר עד כה, המשטרה פתחה ב-135 חקירות נגד מפרי בידוד, וכן ב-36 חקירות נוספות בעקבות חשד להפצת הודעות כזב.

המשטרה ביצעה מספר שיא של ביקורי בית, כ-32,000 ביקורים למבודדים. הביקורים באים לבדוק כי אכן הוראות משרד הבריאות נשמרות. בנוסף, נרשמו 163 דו"חות – כמחציתם בגין סירוב לפיזור התקהלות אסורה, וכן הוצאו צווי סגירה ל-55 בתי עסק שהפרו את ההוראות.