פיתוח ישראלי: בדיקת קול ביתית לאבחון ראשוני של תסמיני קורונה

    קובי פינקלר No Comments on פיתוח ישראלי: בדיקת קול ביתית לאבחון ראשוני של תסמיני קורונה

    חברת הסטארט-אפ הישראלית Vocalis Health, פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית המאתרת ומנטרת בעיות בריאותיות דרך הקול. כעת הפלטפורמה מאומצת לזיהוי הידרדרות אצל חולי הקורונה

    Magen David Adom medical team members, wearing protective gear, are handling a Coronavirus test sample at a drive-through site for Coronavirus testing samples collection, in Tel Aviv, on March 22, 2020. Photo by Flash90 *** Local Caption *** ?????? ????? ????? ??? ??? ???? ???? ????? ???? ????? ??? ???? ????? ?????? ????? צילום: פלאש 90
    18:44
    18.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on החזנים ביצעו את יצירתו של רוזנבלט: "שמור שארית ישראל"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פיתוח ישראלי חדשני: ניסוי שיחל בימים אלה  מציג פריצת דרך בזיהוי הידרדרות במצבם של חולי קורונה, האפלקציה חברת Vocalis Health תדגום את קולם של חולי קורונה, במטרה למצוא "טביעת אצבע" ווקאלית ייחודית, שדרכה יוכלו לזהות הידרדרות בבריאותם של חולי קורונה וכן לבצע זיהוי מוקדם של תסמינים חשודים בציבור הרחב.

    נכון להיום רובם המכריע של חולי הקורונה נמצאים במצב קל עד קל מאוד. רבים מהם נמצאים בטיפול ביתי אך יש צורך לעקוב אחר הידרדרות אפשרית במצבם. היעילות של מערכת הבריאות לערוב אחר אלפים רבים אם ח"ו יעלו מספרי החולים היא כמעט ולא תהיה, לכן בעזרת הפאליקציה יהיה קל לאתר את החולים שבריאותם החלה להדרדר.

    חברת הסטארט-אפ הישראלית Vocalis Health, שראשיה הם טל ונדרוב וד"ר שאדי חסן, פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית המאתרת ומנטרת בעיות בריאותיות דרך הקול. Vocalis Health מובילה את הפיתוח של בדיקה קולית מקוונת, שמטרתה לזהות חשד להימצאות הנגיף והידרדרות במערכת הנשימה, באמצעות ניתוח קולו של האדם בלבד.

    מטרת המחקר היא לפתח אלגוריתם ייחודי, המבוסס על שיטות של "למידת מכונה" (machine learning) ועל מאפייני הקול, שיאפשר למערכת הבריאות לבצע הערכות מצב ראשוניות, ולהיות במעקב ובקרה על מצבם ותסמיניהם של חולי קורונה הנמצאים בבתיהם כדי למנוע התפשטות המחלה ומהצפה של מערכת הבריאות העמוסה.

    מטרת המחקר היא למצוא "טביעת אצבע" ווקאלית ייחודית, שדרכה יוכלו לזהות הידרדרות בבריאותם של חולי קורונה וכן לבצע זיהוי מוקדם של תסמינים חשודים – זאת על ידי איסוף דגימות של הקלטות קוליות מנשאי וחולי קורונה מאובחנים וכן מהציבור הרחב באמצעות האפליקציה, וניתוח הנתונים בעזרת מיפוי של רשתות נוירונים.

    המחקר נערך בשיתוף פעולה עם ארגוני בריאות בארץ ובעולם ובתי חולים – ביניהם המרכז הרפואי שיבא- תל השומר והמרכז הרפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון); יחידת המו"פ במפא"ת במשרד הביטחון בראשות תא"ל יניב רותם; המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב "אפקה", בהובלת נשיא המכללה פרופ' עמי מויאל המתמחה בעיבוד דיבור; וקבוצות מחקר נוספות מהאקדמיה ומצה"ל. תוצאות ראשוניות של המחקר צפויות להתקבל בתוך 4-6 שבועות.

    כך זה ייראה:



    0 תגובות