צה"ל מגביר מעורבות במלחמה בקורונה

    קובי פינקלר No Comments on צה"ל מגביר מעורבות במלחמה בקורונה

    עם התרחבות המאבק בנגיף הקורונה, הצבא מגבירים את מעורבותו במאבק ומסייע/ערוך לסייע בהעברת חולים, אכיפה, סגירת גבולות ומשימות נוספות

    צילום: הדס פרוש / פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צה"ל הופך להיות משמעותי יותר ויותר במאבק נגד נגיף הקורונה. יצויין, כי נכון להיום בצה"ל יש 23 חולים כולם במצב קל, ויש כרגע 5600 חיילים מבודדים "ובנושא זה ישנה ירידה" אומר דובר צה"ל. דובר צה"ל מוסר שהגיוס של חודש מרץ מתנהל כסדרו כאשר נעשו התאמות טקטיות בשטח במסגרת הגיוסים.

    לראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה, התחיל הבוקר  תרגיל משותף (שכולו מתקיים באויר) במסגרת שתוף הפעולה בין ישראל וארצות הברית. דובר צה"ל מספר שבימים האחרונים הוקמה מעבדה פנים צה"לית שמבוססת על  מעבדה  לבדיקת dna של הרבנות הצבאית לנושא החללים כשהמטרה היא להגיע לקצב של מאות בדיקות ליום.

    בנוסף, צה"ל ממשיך לנהל את המלוניות וכן מסייע למד"א באמצעות 150 רכבים שמעבירים את בדיקות המעבדה וכן מלווים להעברת חולים שאובחנו.

    במקביל נערך צה"ל לעתיד ולהתגברות המגיפה בנושא סגר פנים. בצבא אומרים שבמידה ויוחלט על סגר פנים יש לצבא שתי מדרגות.

    במדרגה הראשונה מדובר על סיוע של 8 גדודים מיחידות ההכשרה לטובת משטרת ישראל כאשר האחריות תהיה על משטרת ישראל ובמדרגה השניה יתווספו עוד 8 גדודים. הצבא גם נערך לסגר ולאכיפתו ביהודה ושומרון וישנה מוכנות לכך בפיקוד המרכז.

    במסגרת המשך השילוב של צה"ל במאבק בנגיף, צה"ל נערך לסייע ל'רכבת הישראלים' ששבים מחו"ל להעבירם למלוניות או לבידוד ביתי ובנוסף כ -1000 מחיילי פיקוד העורף מסייעים לאוכלוסיה שדרושה לעזרה ברמות שונות.

    וחלילה אם המגיפה תתפשט ותורחב, בצה"ל נערכים גם לכך, ובימים האחרונים מתקיים דיון לגבי נוהל קרב להפעלת הצבא ויכולותיו לקיום המשק בעת חירום.

    המאבק בנגיף עולה מדרגה וכך גם צה"ל ומערכת הביטחון משולבים יותר ויותר במאבק.



    0 תגובות