מומחי מכבי מסבירים: כך נעבור את הקורונה בשלום

    עפר גדנקן No Comments on מומחי מכבי מסבירים: כך נעבור את הקורונה בשלום

    ד"ר נצר חירם, מומחה ברפואת המשפחה והמנהל הרפואי של מכבי שירותי בריאות במרחב מוצקין-ים וביוקנעם, משתף במידע חשוב בנושא הקורונה

    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע התפשטות נגיף הקורונה בכל רחבי הארץ ואשפוז חולים בבתי החולים, כמו גם במלונות ייעודים לחולי קורונה והחלת אשפוזי בית לחולים במקרים מסוימים, מחדדים במכבי שירותי בריאות את נהלי הקורונה. ד"ר נצר חירם, המנהל הרפואי של מכבי שירותי בריאות במרחבי מוצקין-ים ויקנעם, משתף אתכם במידע חשוב בנושא הקורונה:

    אז מה זה קורונה?

    "קורונה הוא נגיף-וירוס של דרכי האוויר. התסמינים אינם ייחודיים וכוללים נזלת, שיעול, חום וכאבי גרון, בדומה לנגיפי החורף הרגילים. נכון להיום הדרך היחידה לאשר או לשלול הדבקה בקורונה היא באמצעות בדיקת מעבדה של דגימת רוק."

    "חשוב לזכור כי רוב מקרי הקורונה חולפים מעצמם בתסמיני הצטננות/שפעת בלבד ואינם מסכני חיים עבור מי שאינו בקבוצות סיכון (כמו קשישים, חולים כרוניים, נשים לפני לידה).
    חשוב לזכור – ביקור במרפאה שלא לצורך מסכן החולה, את החולים במרפאה (כולל אלה שבסיכון) ואת הצוות הרפואי".

    מה עושים לנוכח חשש בשל תסמיני קורונה?

    "בהופעת תסמינים נשימתיים (כגון נזלת, שיעול, כאבי גרון), יש להיכנס לבידוד ולהקים קשר עם המרפאה כדי לשוחח עם הרופא. ניתן להתקשר למרפאה או לפנות לרופא בפניה מקוונת. במקרים דחופים ניתן להתקשר למוקד מכבי *3555, או למוקד מד"א 101.
    מכבי פתחה אפשרות לקבוע 'תור טלפוני' עם רופאי המשפחה והילדים. ממש כמו בזימון תור רגיל, קובעים מועד שבו הרופא יתקשר אל המטופל או להורים של הילד המטופל.
    מדובר על יותר מ-1500 רופאים ולכן זה שרות מאד משמעותי שכדאי להשתמש בו ולא להגיע למרפאה"

    "לסיכום", אומר ד"ר חירם, "עבור רוב הנדבקים תהיה הקורונה סוג של הצטננות וכך גם יש להתייחס אליה. לפיכך, כל עוד אתם מרגישים שהמצב נסבל, מומלץ להישאר בבית ולהמתין להחלמה. במקרים של החמרה צרו קשר טלפוני עם הרופא שלכם.

    במצבי חירום יש לפנות למוקד מד"א,  בברכת בריאות שלמה".



    0 תגובות