- רדיו קול חי - -

אחרי המרפסות: "פרחי ירושלים" עם 'מיני אלבום' ראשון בסדרה • האזינו

צילום: רן כליף

להקת הילדים שהוקמה לפני 45 שנה ע"י חנן אביטל שעדיין מנהל את הלהקה ואחראי על רוב הלהיטים שלה ככותב וכמלחין, עלתה לכותרות בשבוע האחרון בעקבות 'מופע המרפסות' הספונטני שקיימו בפ"ת לכבוד חתן וכלה שנישאו באחת מדירות הגן שבשכונת 'הדר גנים' בעיר. מאות משפחות יצאו מהמפרסות שלהם, שרו, רקדו ותיעדו את המחזה יוצא הדופן שמיד הגיע לכלל כלי התקשורת בישראל.

וכך, בימים מורכבים ותחת כמעט סגר כללי, להקת הילדים 'פרחי ירושלים' משיקים את ה'מיני אלבום 1' שכולל בתוכו ארבע רצועות חדשות ומסקרנות.

הו קורונה – שיר שכל כך מתבקש בימים סוערים אלו, על לחן שהולחן בספרד בשנת 1934 כתב חנן אביטל את המילים על הקורונה והתקופה הנוכחית המלווה בתבהלה שמחלחלת בתוך הציבור הישראלי והעולם כולו. את השיר הזה, ביצעו 'פרחי ירושלים' לראשונה במופע המרפסות המדובר.

קל אחד – קשה שלא לדבר על היחסים המורכבים בין בני אברהם לבני ישמעאל משחר ההיסטוריה ועד היום, על עם רודף ועם נרדף, על עם שרוצה שלום אך גם מוכן למלחמה. על כל הקונפליקט הזה כתב חנן אביטל את המילים ללחן לבנוני עממי כשבמהלך השיר תוכלו לשמוע קטע שירה בערבית אותנטית ששר אחד מילדי הלהקה.

אשת חיל – דווקא בימים אלו בו נחשפים הבעלים לעוצמת גדולתה של האשה, תחת כמעט הסגר ועוצר יציאות מהבית, בין הבישולים לכביסות, בין הילדים לפרנסה, מתזזת האשה מאז ומעולם לטובת הבית, הילדים והבעל ועל כך מגיעה לה הערכה כל כך גדולה. נדמה שאין שיר הערכה חזק ועוצמתי יותר ממילות הקודש שנכתבו במשלי "אשת חיל מי ימצא".

מטדור – שיר צרפתי ידוע אותו מבצע סולן הלהקה יחד עם המקהלה בצרפתית. במהלך השיר מהללים הילדים את הרמב"ם רבי משה בן מימון שהיה אחד מגדולי הפוסקים בעם היהודי.

בעוד כשבועיים יצא החלק השני של 'מיני אלבום' וגם הוא יכלול ארבעה שירים חדשים.

מילים:
המצב כאן לא רגוע
ואין לנו מצב רוח
הכל בגלל קורונה
הו קורונה הו קורונה

אם תרצו להכיר אותי
תדעו היכן תמצאוני
בשדות התעופה של באיטליה ויפן
בין ההפלגות של ספינת תענוגות.

להתבודד לבד בחדר
להתפלל שיהיה בסדר
הכל בגלל קורונה
הו קורונה הו קורונה

אם תרצו להכיר אותי
תדעו היכן תמצאוני
בפיראט האדום בין תחפושות ומסכות
מדרומה עד צפונה
זוהי הקורונה

עיבוד והפקה מוסיקלית: עופר המרמן | צילום: רן כליף | עיצוב עטיפה: More – מור לחיאני