הרבנות הראשית: יום צום ותפילה עולמי בערב ראש חודש ניסן

    איתי גדסי 8 Comment on הרבנות הראשית: יום צום ותפילה עולמי בערב ראש חודש ניסן

    בשל התפשטות מגיפת הקורונה בארץ ישראל ובעולם, ברבנות הראשית קוראים לערוך יום צום ותפילה עולמי, לעצירת המגיפה

    Ashkenazi Chief Rabbi David Lau, Rabbi Yisrael Meir Lau and Sephardi Chief Rabbi Yitzhak Yosef attend a special meeting of the Rabbinate Council at the Western Wall Tunnels in Jerusalem Old City on May 24, 2017. Photo by Shlomi Cohen/Flash90 *** Local Caption *** ????? ?????? ?????? ???? ???? ??? ??? ?? ???? ????? ????? ????? ????? ?? ???? ??? צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יום צום ותפילה עולמי בשל מגיפת הקורונה: הרבנים הראשים לישראל יחד עם חברי מועצת הרבנות הראשית, מכריזים על יום רביעי כ"ט אדר תש"פ, ערב ר"ח ניסן כיום תפילה עולמי עם תענית עד חצות היום להסיר את מחלת הקורונה מקרבנו.

    בקריאתם של הרבנים הראשים לישראל, אליהם הצטרפו הרבנים חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל נכתב "על כל רבני הערים ורבני השכונות והקהילות בארץ ובעולם לקיים תפילות בבתי הכנסת ובמקומות התפילה במניינים של עשרה, עם הפרדה של שני מטר בין אדם לאדם. ניתן להוסיף מניינים גם בעזרת הנשים ובחדרים הסמוכים לבית הכנסת".

    בישראל יש להתחיל את התפילה בשעה 16:30 אחה"צ (בדיוק). כמו כן יש להתענות מעלות השחר עד חצות היום, חולים ומי שקשה להם התענית יקבלו על עצמם תענית דיבור.

    זמני התפילה: 16:30 תפילה. 17:30 תהילים. 18:00 קבלת עול מלכות שמים.

    סדר התפילה: בני עדות המזרח – סליחות עם תקיעת שופר, עדות אשכנז – סדר יום כיפור קטן. ואח"כ תפילת מנחה, דברי חיזוק באמונה וביטחון, תפילת ערבית.



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      אז הרבנות הראשית החליטה לפתוח בכל זאת את בתי הכנסת ולהכניס אותם לפיקוח נפש? מי יוכל לעמוד נגד המון עם שרוצה להגיע לתפילה בבית הכנסת ביום כיפור קטןנועוד בצום המיוחד הזה. לעניות דעתי זאת קלות ראש .

      1. הרבנות הראשית לא סגרה בתי כנסת, וגם משרד הבריאות לא.
        התפילות יתקיימו תוך הקפדה על הוראות משרד הבריאות.

      2. לכבוד זאב היקר. יפה מאוד שכתבת לעניות דעתך. גם כשיש לך שאלות על רבנים לא מזלזלים! גם אם אומר על ימין שהוא שמאל וכו' באהבה גדולה ובתקווה להבנה

      3. מאיזה שעה התענית עד איזה שעה לא הבנתי

    2. 6

      שימרו על עצמכם!! הקפידו להנחיות והתפללו ביחיד, אחוז ההדבקות אצל הדתיים והערבים הגבוהה ביותר.
      שלא נמצא את עצמנו באבלות בערב פסח

    3. 5

      לדעתי היו הרבה מניינים שלא היו מכבדים שלא צריך לדבר בקדיש וכמובן לענות אמן וזה עורר חרון אף לא קטן אך מעלת התשובה היא מעל הטבע עכשיו שאנו מתפללים בבית ביחידות יש לנו את ההזדמנות לתקן ולהודות לפני הבורא יתברך שנתן לנו באור פנוי תורה וחיים אהבה וחסד צדקה ורחמים וטוב בעיניו לברך את כל עם ישראל כאחד לשלום אמן כן יהי רצון גאולה שלמה ומהירה ברחמים על ישראל כאחד חודש טוב ומבורך במיוחד אמן ואמן