תושב ניו יורק: "בתי החולים פה מקבלים רק במצבים קריטיים"

    ישראל רובין 3 Comment on תושב ניו יורק: "בתי החולים פה מקבלים רק במצבים קריטיים"

    מוטי זילבר, תושב פלאטבוש לקול חי: "המצב פה מאוד גרוע, הרבה חולים. בתי חולים מקבלים רק מצבים קריטיים. אומרים לך רק הביתה לשכב במיטה" | "חבל שלא סגרו את כל ניו יורק לפני 3 שבועות" | "המצב הידרדר כי אנשים לא נזהרו"

    ניו יורק
    ניו יורק צילום: Bat sheva shotland

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מוטי זילבר מניו יורק, תושב פלאטבוש ובעל מסעדה במנהטן, שוחח עם בצלאל קהאן במהדורת הבוקר וסיפר על המצב הקשה השורר בניו יורק בפרט ובארה"ב בכלל בדגש על הקהילות היהודיות עם התפשטות נגיף הקורונה המשתולל שם בקצב שהולך ומאבד שליטה: "המצב מאוד גרוע, הרבה חולים. במיוחד אחרי פורים בגלל שאנשים הלכו למסיבות ונדבקו. המצב הולך ונהיה גרוע מיום ליום".

    כשנשאל אם יודע בערך מה מספר החולים ענה כי "קשה מאוד להעריך, יש הרבה מאוד אבל אי אפשר לדעת מספרים כי זה כל הזמן עולה".

    זילבר תיאר מצב מדאיג ביותר, לדבריו בבית החולים נוצר עומס שלא מאפשר לקבל למיון חולים קלים עם תסמינים: "בתי חולים מקבלים רק מצבים קריטיים. אומרים לך רק הביתה לשכב במיטה". זילבר ציין כי המעצמה הגדולה ארה"ב מתקשה להתמודד עם המשבר החמור ולא נערכה אליו מספיק, לעומת מדינת ישראל הקטנה שנמצאת במצב טוב בהרבה: "בארץ אתם יותר מוכנים ומסודרים".

    "חבל שלא סגרו את כל ניו יורק לפני 3 שבועות", קובל זילבר על ההתנהלות שהובילה להידרדרות המצב: "לצערי הרב יש אזורים שלא כולם מקפידים ולא מפחדים מזה מספיק. אצלינו בפלטבוש מקפידים על הזהירות הנדרשת".

    בהתייחס למסעדה שבבעלותו, במנהטן אמר זילבר כי הם סגרו את החנות לפני מספר ימים: "סגרנו לפני מספר ימים. אנחנו שוקלים לפתוח מחר רק למשלוחים".

    "אני דואג כי אני בסיכון גבוה", הוסיף בהתייחסו למצבו שלו "זה מפחיד".

    כמו כן סיפר כי כעת, כשבועיים לאחר חג הפורים, רואים את התוצאות ההרסניות של חוסר הזהירות במהלך החג: "עכשיו יוצא כל התוצאות של ההידבקויות ממסיבות הפורים. אני רואה שכנים וחברים שנדבקים אחד אחרי השני. לא יודע איך ישתלטו על זה", מבטא זילבר את דאגתו.

    לסיום אמר כי "ההנהגה הרוחנית מנסה להפציר בציבור להיזהר". וציין: "גם במקומות אחרים מאוד לא טוב אבל בניו יורק הכי גרוע, אוכלוסיה צפופה ומלאה פה". "צריך להתפלל", סיכם בדאגה.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אנחנו צריכים להפנים שאם לא נזהר זה בסוף יגיע אלינו לא מבין למה המדינה עוד לא שמה את כל המדינה להסגר אבל הרמטי