"חמירא סכנתא": הראשל"צ משיב לשאלות המאזינים בהלכות קורונה

    אבי יעקב No Comments on "חמירא סכנתא": הראשל"צ משיב לשאלות המאזינים בהלכות קורונה

    בתכנית מיוחדת בהגשת אבי מימרן, הוצגו בפני הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, שאלות הלכתיות רבות הקשורות לעת הזו, עונת הקורונה | להאזנה

    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב הראשי לישראל, מרן הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף, השיב ביום שישי האחרון לשאלות מאזיני "קול חי" בנושאים ההלכתיים העומדים על הפרק בעידן הקורונה, בתוכנית מיוחדת "חמירא סכנתא", בהגשת אבי מימרן.

    בין יתר הדברים, אמר הראשון לציון, כי אין להימנע מלטבול בימים אלה במקווה. "המקוואות היום מאד נקיים, יש הגיינה טובה ולכן אין לדחות טבילה של מצווה בימים אלה. מחליפים את המים כל כמה טבילות. משרד הבריאות והדתות מפקחים על המקוואות. חובה לטבול בימים אלה".

    בהתייחסו לשאלת ביקור חולים של ילדים אצל הוריהם בבתי החולים, אמר הרב, כי "ביקור חולים היא מצווה חשובה מאד. אך בתקופה הזו של מגיפה, אדם יכול להידבק בבית חולים. גם אם אביו חולה והוא רוצה לבקרו, עדיף שיתקשר אליו או ישלח לו מכתב ואז יבוא לבקרו. מי שמטפל בו זה הצוות. מצד כיבוד הורים אין מה לחשוש".

    הראשון לציון התייחס בדבריו גם לעניין החתונות בעת הזו, ואמר: "רבותינו החשיבו מאד מצוות שמחת חתן וכלה. אם יש עשרה אנשים בלבד אפשר לקיים את החתונה. אפשר לעשות חתונה מצומצמת. אם מוותרים על כל השמחה הגדולה באולם גדול, עדיף כך משום שעדיף לא לדחות את החתונה. ה' ישמח אותם, יהיו לנו בנים ויעשו שמחה גדולה בברית. אם תיפגע השמחה וקשה להם לוותר, שידחו לאחרי פסח".

    הגר"י יוסף התייחס גם לשאלת רכישת חמץ בכמויות למי שחושש שמה לא יהיה מספיק מזון אחרי פסח, ושמירתו בפסח; הליכה לבית הכנסת בימים אלה, שמיעת קריאת התורה, קיום מניינים באמצעות עמידה במרפסות הבתים; חובת הציות להוראות משרד הבריאות ועוד.

    להאזנה לתכנית המלאה:



    0 תגובות