מרן שר התורה: "להרבות בלימוד התורה ולקבל תענית בער"ח"

    ישראל בן צבי No Comments on מרן שר התורה: "להרבות בלימוד התורה ולקבל תענית בער"ח"

    מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי במכתב מיוחד בעקבות מגיפת הקורונה: "אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל. על כל אחד ואחד להתחזק בכל כוחו ולהשתדל להרבות בלימוד התורה, ובכוחה להגן ולהציל". כמו כן: "להתענות בערב ראש חודש ניסן חצי יום ולהתפלל תפילת יו"כ קטן"

    מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א צילום: פלאש 90
    16:59
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on רבנים, שרים ואישי ציבור בברכת כהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות סכנת הקורונה, הנגיף ההולך ומתפשט בעולם ובישראל בקצב מדאיג, קורא מרן שר התורה ר' חיים קנייבסקי במכתב מיוחד בו הוא מבקש מעם ישראל להרבות בלימוד התורה שהיא זכות לעצירת המגיפה ושכל אחד ואחד יקבל על עצמו תענית ותפילת יום כיפור קטן בערב ראש חודש ניסן הבעל"ט.

    "אמרי' ביבמות ס"ג א': אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל", כותב שר התורה בכתב קודשו, "והנה בשנה האחרונה היה הרבה ביטול תורה בעוונותינו הרבים, לכן על כל אחד ואחד להתחזק בכל כוחו ולהשתדל להרבות בלימוד התורה, ובכחה להגן ולהציל מכל מרעין בישין כדאמרינן במסכת סוטה כ"א א'".

    "עוד היו מייעצים לעת הזאת", מוסיף וכותב מרן שר התורה "להתענות בערב ראש חודש ניסן חצי יום ולהתפלל תפילת יו"כ קטן ועיקר התענית הוא התפילה, והקב"ה יאזין לשוועתנו ויאמר לצרתנו די וישלח רפואה שלימה לכל חולי עמך ישראל".

    "הרוצה להתענות כל היום או חצי יום יזכור לקבל התענית ביום שלישי הבעל"ט בתפילת המנחה ויוכל לומר עננו במנחה ביום רביעי, בדיעבד אפשר לקבל עד הלילה, ויש מתירין גם בלילה".

    "המתענה חצי יום בלי קבלה איננו יכול לומר עננו, אבל גם בזה יש זכות. אפשר לומר בשעת קבלה 'בלי נדר' או עד שארצה (אך אם לא יתענה עד אחרי תפילת המנחה לא יאמר עננו)".

    "ואב הרחמים יאמר למלאך המשחית די במהרה", חותם שר התורה את מכתבו.

    מכתב קודשו של מרן שר התורה רשכבה"ג ר חיים קנייבסקי שליט"א

     



    0 תגובות