- רדיו קול חי - -

משוגעים: תפסיקו לשחק 'תופסת' עם המשטרה • האזינו

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתוכנית 'קריות שקופים' דיבר הרב אברהם ברזילאי מנהמת ליבו עד כמה חשובה השהייה בבית למרות כל מיני הצטדקויות כאלה ואחרות שאנשים מופקרים חושבים לעצמם…

חשיבות שמירת אי ההתכנסות:
וכך מופיע בגמרא בב"ק ס: ת"ר: דבר בעיר כנס רגליך שנאמר "ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו עד בוקר". ואומר "לך עמי בא בחדריך וסגור דלתיך בעדך".
ת"ר: דבר בעיר אל יהלך אדם באמצע הדרך, מפני שמלאך המוות מהלך באמצע הדרכים, דכיון דיהבי ליה רשותא מסגי להדיא. מסביר המהרש"א: יכנס רגליו לביתו ואל יצא ברחובות

במכילתא כתוב (שמות יב כב)ועבר ה' לנגוף את מצרים וגו' רבי יהודה אומר, כמלך (CROWN) שהוא עובר ממקום למקום.
ופסח ה' על הפתח. והלא דברים קל וחומר, ומה אם דם פסח מצרים הקַל, שאינו אלא לשעה ואינו נוהג ביום ובלילה ואינו נוהג לדורות, נאמר בו ולא יתן המשחית, מזוזה שהיא חמורה שיש בה עשרה שמות (מיוחדין) ונוהגין ביום ובלילה ונוהגת לדורות, על אחת כמה וכמה שלא יתן המשחית.

חילול ה' שעלול לצאת מהתכנסות לא חוקית:
אני רוצה לדבר גם על החלק של חילול ה' שעשוי לצאת מאי שמירה על כללי ההתקהלות. אם חס ושלום תתפרץ הקורונה באיזור יישוב חרדי. מה יאמרו העולם שבחוץ? הנה, הדתיים- דתיהם שונות מכל עם, ואת דתי המלך אינם עושים. הנה, הם חייבים להיות שונים, בלתי ממשומעים. למה??? כי מדובר במזימה של הציויינים נגד הישיבות?!… מה אנחנו השתגענו? תראו מה קורה בעולם.
באיטליה: למעלה מ-2,500 מתים, בסין: למעלה מ-3,000 מתים.

ומה קורה בחלק מהריכוזים שלנו? אנשים מארגנים חתונות חתרניות! לשחק תופסת עם המשטרה. להשחיר ולהפוך את השוטרים לאנשים הרעים בסיפור, כאלו שבאים להשבית שמחה יהודית או סיום מסכת של ילדי תשב"ר טהורים. תגידו אנחנו השתגענו?… הלוא אנחנו היינו צריכים להיות הראשונים להוות סמל ודוגמה לערך העליון המקודש של שמירת החיים. הלוא מה עוד דוחה את כל התורה כולה כמו פיקוח נפש? מה?… אבל אנחנו צדיקים גדולים! 'שומר מצווה לא ידע דבר רע' – אמת! ומה עם מצוות ונשמרתם? הפסוק אומר "בטח בה' ועשה טוב שכון ארץ ורעה אמונה" כמו שמסביר חוה"ל שאין כל הגיון לומר "אני בוטח" בה בשעה שאתה רומס את תורתו של אותו אחד בו אתה בוטח!

נכון, היו צדיקי עולם שלא פעם נכנסו בעין הסערה בבטחון גמור שלא יאונה להם כל רע. מישהו יכול לומר שהוא בדרגה הזו? מישהו מרגיש גדול מרבא? רבא ברא גברא (סנהדרין, סה:) יצר גולם, גם אתה מסוגל לזה? ורבא בעידן רתחא הוי סכר כוי.

האזינו:

/wp-content/uploads/2020/03/חשיבות-אי-ההתקהלות-וואטסאפ.mp3 [1]