ח"כ אשר: "מתן דמי אבטלה למפעילות המשפחתונים הכרחי למניעת קריסתן"

    ישראל רובין 2 Comment on ח"כ אשר: "מתן דמי אבטלה למפעילות המשפחתונים הכרחי למניעת קריסתן"

    מחריף המאבק להסדרת שכר מפעילות המשפחתונים; ח"כ יעקב אשר: "מתן דמי אבטלה בתקופת החירום למפעילות המשפחתונים הכרחי למניעת קריסתן הכלכלית". ארגון 'כוח לעובדים': "המדינה גוזרת עוני על כתפיהם של אלפי המשפחות"

    ח"כ אשר צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהמשך לפעילותו של ח"כ אשר מול הדרגים הבכירים במשרד האוצר ומשרד העבודה והרווחה ועל רקע הדיונים אותם מוביל יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני להשגת פתרון הולם לאלפי מפעילות המשפחתונים, פנה ח"כ אשר שוב לשר האוצר ח"כ משה כחלון ושר העבודה והרווחה ח"כ אופיר אקוניס בדרישה חד משמעית שלא להפלות לרעה את מפעילות המשפחתונים אל מול שאר השכירים במשק הזכאים לדמי אבטלה בתקופת חירום זו.

    בדבריו ציין ח"כ אשר: "בהמשך לפנייתי הקודמת בעניין שכר עבודה למפעילות המשפחתונים שפרנסת בני ביתן תלויה בשכר עבודה זה והדיונים שנערכו בימים האחרונים, אבקש לחדד שוב את הדרישה כי יינתן פתרון הולם לשכר המפעילות שפעילותן הושבתה".

    עוד הדגיש – "יובהר, כי ההצעה להעביר למפעילות "מענק עצמאיים" חד פעמי, כמו שאר העצמאיים, לא יפתור כלל את המצוקה היות והינו סכום זעום וממנו מפעילות המשפחתונים יצטרכו להשיב תשלומי שכ"ל להורי הילדים ויוזכר כי בשיחותיי עם הדרג הבכיר הובטח כי אנשי משרד העבודה ומשרד האוצר יפעלו על מנת למצוא פתרון הגון והולם יותר למצוקת המפעילות ודרישתי הברורה כי משרד העבודה והרווחה ימשיך להעביר למפעילות המשפחתונים את התקציב הרגיל ובמקביל לתת לעובדות אישורי חל"ת, כדי שיוכלו לקבל דמי אבטלה בגובה של כ 70% משכרן כמו יתר העובדים בשירות הציבורי, עד לפתרון המשבר".

    ח"כ אשר אמר לאחר פנייתו כי "אנו לא ננוח ולא נשקוט ונעשה כל מה שנוכל על מנת שמפעילות ומטפלות המשפחתונים שרובן נמנות על מעמד כלכלי נמוך, יקבלו את המגיע להן וישמרו זכויותיהן בתקופת חירום זו בשוויון מלא לשאר השכירים במשק".

    איגוד המשפחתונים בארגון 'כוח לעובדים' חיזקו את המאבק ואמרו "אנו מודים לח"כ יעקב אשר על נכונותו להירתם במהירות לעצירת קריסתן של מטפלות המשפחתונים, שותף אמת במאמץ לתיקון העוול שבתנאי ההעסקה של מטפלות משפחתוני משרד העבודה והרווחה. בשל מעמדן הייחודי והפוגעני, זכאיות המטפלות אך ורק למענק שהוא בגדר לעג לרש- כ-3,000 ש"ח (לבנות המזל) על כל תקופת המשבר. ערב פסח תש"פ גוזרת המדינה עוני על כתפיהם של אלפי המשפחות. נמשיך ונאבק עד למציאת פתרון ראוי".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מה עם עצמאיות בעלות עוסק פטור??????????? תנו לנו לחתום אבטלה.

      1. יש לציין את חבר כסת יעקב אשר שגם בעמים רגילים הוא מתעסק בבעית שכר המשפחתוניות .למרבה האירוניה הוא אמר לי לפני שנה שמיד אחרי הבחירות הוא יטפל בזה.מאז אנחנו רק אחרי בחירות….