שר התחבורה נגד ר"ע אלעד: "חסר אחריות; מאיים נגד הוראת הרבנים"

    איתי גדסי No Comments on שר התחבורה נגד ר"ע אלעד: "חסר אחריות; מאיים נגד הוראת הרבנים"

    ר"ע אלעד ישראל פרוש תקף את הוראות משרד התחבורה שהביאו לכך שאלעד נצורה, בעיר תקועים 5 אלף בחורי ישיבה. פרוש איים כי אם לא יימצא פתרון הישיבות יפתחו | בלשכת שר התחבורה תקפו: "מר"ע אחראי נדרש להיות חלק מהמאמץ ולא לעסוק בפוליטיקה קטנה ובהפצת שקרים" | והפתרון המסתמן

    צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משבר פינוי אלפי בחורי הישיבה באלעד: שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תוקף היום (חמישי) בחריפות את ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, לאחר שהאחרון אמר בתוכנית של גדסי ורבינא, כי לאור הנחיות משרד התחבורה לעיר אלעד – העיר נצורה וכ-5,000 בחורי ישיבה תקועים בעיר מבלי יכולת לחזור הבייתה, האשים פרוש את התנהלות משרד התחבורה ואיים כי אם לא יהיה פתרון "הישיבות יפתחו בחזרה".

    בלשכת שר התחבורה הגיבו להאשמות ואמרו, "במקום לגלות אחריות לבריאותם של לתושבי עירו ולשתף פעולה עם המאמץ הלאומי למניעת התפשטות הקורונה, מתנהל ראש עיריית אלעד מאתמול בפוליטיקה קטנה ואלימה של שקרים, הכפשות, ונאצות כנגד עובדי משרד התחבורה וחברות התחבורה הציבורית המסורים".

    בלשכת השר הובהר כי, "אלעד לא נצורה, והיא לא שונה מכל עיר אחרת". לדברי לשכת השר, "הושארו קווים לתל השומר, לבית החולים בלינסון בפתח תקווה, לתל אביב ועוד ועוד. אכן, בוטלו בה קווים רבים, כפי שבוטלו בכל הארץ, במסגרת מדיניות הממשלה לצמצם נסיעות ולהשאיר תחבורה ציבורית רק למטרות תעסוקה ושירותים חיוניים".

    בלשכת השר הגיבו בחריפות לאיומיו של רה"ע פרוש, "מדיניות הממשלה נועדה למנוע פיקוח נפש ממש, ואם פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה, על אחת כמה וכמה שהוא דוחה שיקולים פוליטיים של ראש עיר חסר אחריות, שמאיים בפתיחת ישיבות בניגוד גמור להנחיות משרד הבריאות וכל גדולי הרבנים" אמרו בלשכת השר.

    עוד הוסיפו, "בכל הארץ ניתן לראות ירידה דרסטית של יותר מחמישים אחוז בשימוש בתחבורה הציבורית, ירידה שמשקפת הבנה של הציבור את סכנת ההידבקות שבשימוש לא הכרחי בתחבורה הציבורית".

    מנגד, "למרבה הצער רק באלעד נמשך ביקוש של מאה אחוז בתחבורה הציבורית, בצפיפות גדולה ומסוכנת, ובנסיעות שאינן למטרות שהוגדרו. שר התחבורה לא מוכן בשום אופן לסכן את תושבי אלעד ולעודד אותם להישתמש בתחבורה הציבורית כבשגרה" הבהירו בלשכת השר.

    בלשכת השר תקפו את ראש העיר ואמרו, "מראש העיר אחראי נדרש בעת הזו להיות חלק מהמאמץ הלאומי, להסביר לתושביו את הסכנות שביציאה מיותרת מהבית, בדגש על תחבורה הציבורית, לתווך להם את מדיניות הממשלה והוראות משרד הבריאות, ולא לעשות את ההיפך הגמור ולעסוק בפוליטיקה קטנה ובהפצת שקרים ובדותות".

    על האשמה כי בחורי הישיבה תקועים בעיר עדיין, אומרים בלשכת השר, "בחורי הישיבות היו אמורים לחזור לבתיהם מיד לאחר הפורים ומשרד התחבורה פרסם את הכוונה לצמצם את התחבורה הציבורית כבר לפני יומיים – מספיק זמן מראש, שאם ראש העיר היה מנצל אותו באחריות כפי שמתבקש, כלל התלמידים היו כבר בבתיהם".

    בלשכה מבינים כי מדובר במצב מסוכן, הפתרון המסתמן במבשר הנוכחי אומרים בלשכה כי "בתאום עם משרד הבריאות ייבחן האם ישנו צורך אמיתי לפזר תלמידי ישיבות לאלעד לבתיהם, ובמידה וכן יארגן המשרד היסעים חד פעמיים למטרה זו, ולמטרה זו בלבד".

     



    0 תגובות