ר"ע בת-ים הורה: מפני הסכנה ייסגרו 130 בתי הכנסת בעיר

    איתי גדסי No Comments on ר"ע בת-ים הורה: מפני הסכנה ייסגרו 130 בתי הכנסת בעיר

    ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט החליט כי כל בתי הכנסת ייסגרו למשך חודש לפחות: "בצער גדול, אך מתוך החלטה שבריאות הציבור חשובה יותר מכל"

    בית כנסת בבת ים עובר חיטוי היום צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, קיבל החלטה דרמטית הערב (רביעי) לסגור את כל בתי הכנסת מיום שישי הקרוב, מדובר ב-130 בתי כנסת ברחבי העיר שינעלו ולא יהיו לשימוש הציבור למשך חודש לפחות. ראש העיר הבהיר כי יאכוף את ההחלטה באמצעות הפיקוח העירוני. בהסבר להחלטה כותב ראש העיר כי האנשים המבוגרים בסכנת מוות ביציאה מהבית וההגעה לבית הכנסת.

    ראש העיר כתב לתושבי העיר על ההחלטה הקשה, "בצער גדול, אך מתוך החלטה שבריאות הציבור חשובה יותר מכל, הוריתי הערב על סגירה מוחלטת של כל 130 בתי הכנסת בעיר, החל מיום שישי בבוקר ולמשך חודש ימים לפחות".

    "המשמעות הכואבת: כבר מהשבת הקרובה יאלצו עשרות אלפי מתפללים, מתוך 160 אלף תושבי בת-ים, להתפלל בביתם, ולא במסגרת תפילה במניין".

    לדברי ראש העיר, "ההחלטה התקבלה לאחר שורת הערכות מצב שקיימתי עם גורמי המקצוע, בהתייעצות עם חברי הנהלת העיר, ובגיבוי הרב הראשי ורבני העיר, והמועצה הדתית".

    ראש העיר הבהיר כי תהיה אכיפה בנושא, "הנחיתי את השיטור ואת הפיקוח העירוני לדאוג לאכיפת הנחיה החדשה, ואני מבקש מהרבנים, ראשי הקהילות וציבור המתפללים לדאוג שההוראה תקוים ללא יוצא מן הכלל, על מנת לשמור על חיי הציבור ובריאותו."

    סכנה לשלום הציבור, "מדובר בהחלטה קשה, אך המשוואה ברורה לחלוטין: אם נשאיר את בתי הכנסת פתוחים – יש סבירות גבוהה שימותו יותר אנשים מבוגרים. אם נסגור אותם, נציל חיי אדם" הסביר ראש העיר את החלטתו.

    בסיום דבריו הביא ראש העיר את דברי חז"ל, "חשובה יותר הסכנה מהאיסור. מדובר בפיקוח נפש, ובצעד שנועד להציל חיי אדם. עירית בת-ים בראשותי ערוכה ברמה הגבוהה ביותר לכל תרחיש, ואנו נמשיך לעשות לילות כימים כדי לנהל את המערכה הזו בעיר ולשמור על בריאותכם".



    0 תגובות