הגר"י זילברשטיין: אדם שנבדק, האם מותר לו לענות בשבת לטלפון?

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on הגר"י זילברשטיין: אדם שנבדק, האם מותר לו לענות בשבת לטלפון?

    פסק דין דרמטי במאבק בנגיף הקורונה: "אדם שנלקחה ממנו בדיקה חובה להיות זמין בשבת ולענות לטלפון בשינוי"

    צילום: בעריש פילמר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברחבי הערים החרדיות נערכים למחזות לא שגרתיים. הערב מתפרסם פסק דין תקדימי של הפוסק החרדי הבכיר הגאון הרב יצחק זילברשטיין, חתנו של מרן פוסק הדור הרב אלישיב זצ"ל המחייב את מי שממתין לתוצאות בדיקת הקורונה לענות לטלפון בשבת בשינוי, ולהשיב לכול השאלות הנדרשות לצורך החקירה האפידמיולוגית.

    פסק הדין הנחרץ נערך לאחר הליך בירור מקיף עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות ועם שר הבריאות יעקב ליצמן ששוחח עם הרב הפוסק. כל הפרטים

    נערכים לשבת בצל הקורונה. בכיר הפוסקים הליטאי הגאון הרב יצחק זילברשטיין רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, חתנו של מרן הרב אלישיב זצ"ל וגיסו של הרב חיים קנייבסקי, פרסם הערב פסק דין תקדימי הקובע כי "אדם שנלקחה ממנו בדיקה לנגיף הקורונה, חייב להיות זמין בשבת קודש, ולענות לטלפון המתקשר בשבת, בשינוי, קרי שלא כדרך הרגילה בחול, אך עליו כאמור לענות לשיחה".

    מוקדם יותר היום ביקרו נציגי משרד הבריאות אצל הרב זילברשטיין כדי להיערך למענה נדרש בימי שבת, למקרים שבהם יידרשו חולים חרדים לקבל הודעה על תוצאה חיובית לנגיף המצריכה פינוי מיידי מהבית וחקירה שתאפשר לבודד את כל מי שבא עמם במגע ישיר.

    הרב הפוסק קיים הליך בירור באופן פרטני ומקיף על ידי גורמי המקצוע הבכירים במשרד הבריאות, ועם שר הבריאות יעקב ליצמן שהבהירו לרב את חומרת המצב ולאור זאת, כתב הרב את פסק הדין.

    הרב הדגיש כי מלבד הזמינות לשיחות הטלפון על החולה, "לענות על כל השאלות שישאלוהו וגם צריך להתפנות בשבת, על פי הוראות אנשי הרפואה". הרב גם התיר לאנשי משרד הבריאות להיערך לעדכון במגזר החרדי על צורך בבידוד וכתב, "מותר להודיע באמצעות כריזה, או בשאר דרכים שימצאהו לנכון על ידי נוכרי".

    על פי הצפי הכריזה בפועל תתבצע באמצעות גל שקט בתחנות הרדיו החרדיות וכרוזים של ארגוני זק"א בשכונות החרדיות.

    נבהיר כי "בקול חי" ממתינים להכרעת גדולי ישראל, בשאלה האם להפעיל בשבת גל שקט, שימסרו בו ע"י נכרי הודעות חרום על מקרי קורונה ואזורי ההדבקה

    מאגף ההסברה למאבק בנגיף הקורונה במגזר החרדי שע"י משרד הבריאות נמסר הערב, "כעת עם פסק דינו של הרב אנו פועלים באופן נמרץ לתכלל את כלל הפעולות הנדרשות לביצוע מבצעי של ההודעות לציבור החרדי בשבת במקרה הצורך. אנו שבים ומדגישים את המחוייבות והדחיפות להישמע לכל הוראות משרד הבריאות כדי להיאבק בנגיף".



    1 תגובות

    מיין תגובות