אדלשטיין מציע: הקמת וועדה שוויונית; כחול לבן: "נעצור את הטירוף"

    איתי גדסי 2 Comment on אדלשטיין מציע: הקמת וועדה שוויונית; כחול לבן: "נעצור את הטירוף"

    יו"ר הכנסת מציע הצעת פשרה עד להכרעה בשבוע הבא במליאת הכנסת. בכחול לבן תקפו את אדלשטיין: "רומס את הדמוקרטיה בשליחות נתניהו"

    Speaker of the Israeli parliament Yuli Edelstein meets with Blue and White party co-chairman Yair Lapid at the Knesset, the Israeli parliament in Jerusalem on December 2, 2019. Photo by Hadas Parush/Flash90 *** Local Caption *** ???? ???????? ???? ??? ????? ???? ???? ???? ???? ??? ????? ?????? צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך כל היום באופוזיציה נכנסו למשמעת קרב והגיעו כמעט כולם – 59 חברי כנסת אל מול הקואליציה שהגיעו רק 4 חברי כנסת. למרות שארבעה חברי כנסת נמצאים בבידוד, האופוזיציה דרשה דיונים רגילים במליאה, עם הצבעה על תפקיד יו"ר הכנסת. באופוזיציה תקפו בחריפות את יו"ר הכנסת על החלטתו לסגור את המליאה וכינו את באירוע כ"הפיכה שלטונית".

    יו"ר הכנסת יולי אידלשטיין מיהר לפרסם את עמדתו בעניין, וזאת ההצעתו: להקים ועדה מסדרת כבר היום, כאשר עד לשבוע הבא היא תהיה פריטטית ולאחר מכן הנושא יובא להכרעת המליאה.

    מטרת ההצעה היא לאפשר את הפיקוח הפרלמנטרי באופן מיידי, כאשר בשבוע הקרוב שתי המפלגות יוכלו לנסות להגיע להסכמות, ובכל מקרה הנושא יוכרע בתוך ימים ספורים בלי לפגוע בפיקוח על עבודת הממשלה. בימים אלו הכנסת תוכל להתארגן על אופן קיום הדיון וההצבעה תחת מגבלות הקורונה.

    יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין אמר לפני זמן קצר: "כחול לבן ושותפותיה התנהלו באופן שערורייתי. ראשיה סירבו לראות את טובת הציבור שמתמודד עם בעיות קשות שנוצרו כתוצאה מנגיף הקורונה", הסביר אידלשטיין.

    לדבריו, "אמרתי במהלך כל היום לנציגי המפלגות: אל תחשבו על הכותרת של העיתון, תחשבו על הציבור. לא יקרה כלום אם במהלך שבוע אחד תהיה ועדה פריטטית ובינתיים נכין את מליאת הכנסת לאפשרות קיום דיון והצבעה".

    נוכח העדר ההסכמות בין הליכוד לכחול לבן על הקמת הוועדה המסדרת ויתר הוועדות הרלוונטיות, בכוונתו של אדלשטיין להביא את הנושא להצבעה במליאה כבר בשבוע הבא.

    בכחול לבן הגיבו לדברי יו"ר הכנסת ואמרו: "יולי אדלשטיין פועל לרמוס את הדמוקרטיה הישראלית בשליחות בנימין נתניהו. המשבר שבו מצויה ישראל מחייב כנסת פעילה שעובדת למען האזרחים. נעתור לבג"ץ כדי לעצור את הטירוף".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אנחנו חיים את ההפיכה השלטונית הראשונה בישראל. ביב תפס את השלטון בכוח

    2. 1

      הסכמה ללא הדחת ראש ממשלה אלא ביטול קורונה וממשלה היום