למעלה מ-190 אלף איש בעולם נדבקו בקורונה

    שלמה ריזל No Comments on למעלה מ-190 אלף איש בעולם נדבקו בקורונה

    מספר חולי הקורונה בעולם חצה את ה-190 אלף מקרים; 345 מתו ביממה האחרונה באיטליה | הנגיף הגיע לכל 50 המדינות בארצות הברית, יתכן סגר על ניו יורק | הדבקה המונית בשכונת חב"ד בניו-יורק | בתי כנסת, מקוואות ומוסדות שונים בקהילות היהודיות בניו יורק נסגרו

    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מספר חולי הקורונה בעולם חצה את ה-190 אלף מקרים.

    בניגוד ליום אתמול שבו נרשמו מקרי מוות ראשוניים בארבע מדינות שונות ופורסם על הגעת הקורונה לראשונה לחמש מדינות חדשות, רובן באפריקה, היום לא הוסיפה הקורונה להתפשט למקומות נוספים, אך לפני שעה קלה פורסם על מקרה מוות ראשון בטורקיה.

    מספר המתים, לעומת זאת עבר את מספר המתים ביום האתמול, בעיקר באירופה. באיטליה מתו ביממה האחרונה 345 בני אדם, בצרפת 27 ואילו בספרד נרשם זינוק מדאיג של קרוב ל-200 מתים בתוך יממה.

    הנגיף הגיע לכל 50 המדינות בארצות הברית, לאחר שהרשויות במערב וירג'יניה הודיעו על אבחונו של חולה ראשון. עד כה מתו בארצות הברית 103 בני אדם מהווירוס, כמחציתם במדינת וושינגטון. במדינת ניו יורק מספר החולים הגבוה ביותר – כ-1,300.

    כמו כן נרשמה עלייה יומית של כמעט 1000 מקרים חדשים בארה"ב. משטרת ניו יורק סבבה היום ברחובות השכונות החרדיות עם כרוז בשפת היידיש שקרא לתושבים החרדים לשמור על נפשותיהם ולשמור מאוד על כל ההוראות של משרד הבריאות האמריקאי.

    הקהילות היהודיות בארה"ב:

    האדמו"ר מסאטמר בקרית יואל הורה לנעול את כל בתי המוסדות, בתי מדרש, ישיבות, ובתי ספר עד יום ראשון.

    ובתוך כך, בשכונת חב"ד בניו-יורק, שכונת קראון הייטס בה שוכן בית מדרשו של הרבי, מדווח על עשרות מקרים של תושבים שנדבקו, מהם כמה במצב קריטי. כמה מאות בחורים ישראלים השוהים בישיבת חב"ד המרכזית התבקשו לחזור לארץ. ההערכה היא כי בסך הכל מאות מבני המגזר החרדי בניו יורק נדבקו בנגיף. כלל המקוואות ובתי הכנסת בשכונת קראון הייטס נסגרו.

    בנין ה-770 נעול

    מושל ניו יורק עדכן היום את התושבים כי ככל הנראה העיר תכנס לסגר מלא ואמר שההחלטה צפויה להתקבל בתוך 48 שעות.

    במקביל, התרחש היום עימות דיפלומטי בין ארה"ב לסין. לאחר שנשיא ארה"ב טראמפ כינה במכוון את וירוס הקורונה "הוירוס הסיני". הממשל הסיני עקץ בתגובה: גזענות איננה הכלי לכפר על אוזלת היד שלך.

    הסכסוך הזה מגיע על רקע ביקורת גוברת והולכת של גורמים במערב על הממשל הסיני הקומוניסטי על כך שלא שיתף את המערב בנוגע להתפרצות הנגיף, דרכי ההדבקה שלו, הרצף הגנטי שלו ופרטים נוספים שהיו גורמים למערב להתכונן מבעוד מועד, לחפש חיסון ותרופה ולהזהיר את האוכלוסיה. בנוסף מואשמים הסינים כי הוירוס דלף ממכון המחקר הווירולוגי של צבא סין בעיר וואהן שבה פרץ הנגיף לראשונה.



    0 תגובות