יוזמה: משפחות חרדיות מתגייסות ל'אמץ' ילדים מיוחדים

    קלמן טלר No Comments on יוזמה: משפחות חרדיות מתגייסות ל'אמץ' ילדים מיוחדים
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במשרד החינוך התלבטו עד הרגע האחרון האם להשבית את החינוך המיוחד. גורמי המשרד היו מודעים לקושי הרב שעלולה ליצור ההחלטה. בסופם של דיונים ארוכים שבהם נשמעו דעות שונות לכאן ולכאן הוחלט על השבתה כללית של מערכת החינוך כולל החינוך המיוחד.

    יש לציין, כי ההחלטה להשבית את החינוך המיוחד לא עברה בשקט וגורמים רבים מתחו ביקורת על ההחלטה שלטענתם שגויה, זאת לנוכח העובדה שמרבית הכיתות בחינוך המיוחד הינן כיתות קטנות עם מספר ילדים נמוך מ-10.

    ההחלטה של משרד החינוך, יצרה מעמסה עצומה על משפחות שבהם יש ילד מיוחד. ההורים שגם כך נאלצים להתמודד עם הקושי והבלבול של ההחלטה להשבית את מערכת החינוך, מצאו את עצמם מול אתגר כפול ומכופל של ילד שחייב את הסביבה החינוכית אליה הוא רגיל וכל שינוי בסדר היום שלו עלול להוביל לקשיים התנהגותיים.

    גם במקרה הזה הציבור החרדי מתגלה ביוזמות החסד שלו, כאשר משפחות חרדיות ונערות התגייסו לטובת המשפחות המתמודדות עם ילד או ילדה בחינוך המיוחד. הפרויקט החדש הוא 'אימוץ' ילדים מיוחדים למשך שעות הבוקר או יותר, על מנת לאפשר להורים מרווח נשימה בהתמודדות עם הקושי שנפל עליהם בעקבות משבר הקורונה.

    את המיזם המבורך מובילה עמותת 'נותנים' הפועל בעיר מודיעין עילית ומסייע למשפחות לילדים מיוחדים ובעלי מוגבלויות . בעמותה הופתעו מכמות הפניות של משפחות ונערות שביקשו להתנדב במיזם: "פשוט מרנין לראות כמה משפחות ונערות מתגייסים לטובת ההורים לילדים המיוחדים"



    0 תגובות