- רדיו קול חי - -

אוחנה נענה למקלב: הבנקים לא יגבילו חשבונות בעקבות החזר צ'יקים

שר המשפטים אמיר אוחנה התייחס הערב (שני) לפניית חבר הכנסת אורי מקלב מוקדם יותר והודיע כי הממשלה תעביר תקנות לשעת חירום בכדי להורות לבנקים בישראל שלא להגביל חשבונות פרטיים או חשבונות עיסקיים בהם קיים קשיים בתזרים המזומנים, עקב משבר הקורונה.

כידוע החוק בעניין שיקים ללא כיסוי דרקוני ומחמיר ביותר באופן שבמקרה שחזרו 10 צ'קים, החשבון הופך באופן אוטומטי לחשבון מוגבל, שמשמעותו הגבלה כמעט מוחלטת על התנהלות פיננסית. בפנייתו הבוקר לשר המשפטים כתב ח"כ אורי מקלב כי בעקבות מגיפת הקורונה, הוטלו על רבבות בעלי עסקים ואזרחים פרטיים הגבלות קשות כמו בידוד ביתי, פיטורין, יציאה לחל"ת או סגירת העסק דבר אשר מקשה על פרנסתם.

עקב סגירת העסקים ופיטורי העובדים, אין הכנסות, ההמחאות שניתנו לספקים לא מכובדות מחוסר כיסוי, ובעלי העסקים ועובדים שלא קיבלו את שכרם נותרו בפני שוקת שבורה, כתב הרב מקלב. – בעקבות כך, רבבות חשבונות בנק של בעלי עסקים צפויים בתקופה הקרובה להפוך לחשבונות מוגבלים, לפי חוק שיקים ללא כיסוי, מה שעלול להביא לקריסתם המיידית.

כאמור, שר המשפטים פעל במהירות והודיע הערב לח"כ אורי מקלב שהממשלה בתיאום היועץ המשפטי לממשלה תאשר בקרוב את התקנות המאפשרות להשעות לתקופה זו את הוראות החוק בעניין הגבלת חשבונות בנק שחזרו בהם צ'קים. באופן שהבנקים לא יגבילו בתקופה זו את החשבונות בהם קיימים קשיים בתזרים המזומנים.