נשיא המדינה: "המשבר הפוליטי הוא אמיתי, עמוק וחוצה אותנו לשניים"

    איתי גדסי 1 Comment on נשיא המדינה: "המשבר הפוליטי הוא אמיתי, עמוק וחוצה אותנו לשניים"

    הנשיא קרא להגיע לפשרה פוליטית בהקדם ולהקים ממשלה, "העם בישראל תמיד ידע להתווכח אבל הוא עייף ומודאג עכשיו. אנחנו זקוקים למנוחה, אנחנו זקוקים לריפוי"

    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת מקיימת בשעה זו את ישיבתה הראשונה של הכנסת ה-23, במסגרתה יצהירו אמונים חברי הכנסת שנבחרו בבחירות שהתקיימו לפני שבועיים.

    בשל התפרצות נגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות האוסרות על התקהלות של למעלה מעשרה אנשים, מתקיימת ההשבעה במתכונת ייחודית במסגרתה יושבעו הח"כים בארבעים סבבים כשבכל סבב יצהירו אמונים שלושה חברי כנסת.

    הסבב הראשון יכלול מלבד יו"ר את הכנסת אדלשטיין, את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת ח"כ בנימין גנץ. אירוע ההשבעה נערך לראשונה ללא קהל ביציעים לאחר שבוטלו הזמנותיהם של משפחות חברי הכנסת, סגל א׳, הסגל הדיפלומטי והקהל הרחב, למעט נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות המהווה סמל שלטון.

    נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין פתח את ישיבתה הראשונה של הכנסת ה-23 בשלוש נקישות פטיש, לאחר שהתקבל בשלוש תרועות כבוד על ידי חוליית חצוצרנים מתזמורת המשטרה.

    לאחר מכן ריבלין נשא דברים ואמר: "אזרחי ישראל מותשים ממערכות בחירות שמחייבות אותנו לחדד את ההבדלים בינינו. אנחנו מחכים ליומיום, לשגרה, שבהם נשוב לעסוק במכנה המשותף, בשותפות הגורל של כולנו שבאה לידי ביטוי בצורה ברורה כל כך גם במשבר הנוכחי. העם בישראל תמיד ידע להתווכח אבל הוא עייף ומודאג עכשיו. אנחנו זקוקים למנוחה, אנחנו זקוקים לריפוי".

    עוד הוסיף הנשיא: "יקיריי חברי הכנסת, אתם נבחרי העם. הפוליטיקה רחוקה מלהיות מושלמת. אבל פוליטיקה נועדה להיות אומנות האפשר. והרבה פעמים תפקידה של הפוליטיקה הוא לשמש כאומנות הפשרה. כן, הכורח והפשרה. בבסיסה של הדמוקרטיה עומדת ההבנה שמה שמייצר הרבה פעמים את הכורח להתפשר, לעשות פשרות כואבות ועמוקות, הוא רצון העם עצמו".

    לדבריו, "עם שחלוק בדעותיו בצורה עמוקה ונוקבת, ועדיין חייב למצוא דרך לכלכל את מעשיו ופעולותיו המשותפות. חכמת הכורח היא חכמה שלפעמים צריך להשתמש בה. הכי נוח לדחות את נוסחת הפשרה אם יש אלטרנטיבה. אבל לפעמים חבריי וחברותיי פשוט אין".

    ריבלין הבהיר כי "המשבר הפוליטי הנוכחי הוא אמיתי מאוד, הוא עמוק מאוד, והוא חוצה אותנו לשניים. ועדיין אין ברירה אחרת כי אין לנו עם אחר, כי אין לנו מדינה אחרת. בדמוקרטיה, את השלטון אולי אפשר להחליף, את העם אי אפשר להחליף. לא את חלקו, לא את מחציתו האחת, ולא את האחרת. נועדנו כולנו לחיות כאן כל שבטי ישראל".

    "לכן מכובדי, רק בקשה אחת לי אליכם: תנו לעם הזה ממשלה". בסיום דבריו נשא הנשיא ריבלין את התפילה לשלום המדינה



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נתת לגנץ הוא לא מסתדר שיעביר לביבי הבאת לו למרות חתירתו להוצאת ביבי מחוץ למשחק הציבור מעוניין בביבי מחבלים לא מכניסים לממשלה גם בג" ץ המנוול צריך לדעת