- רדיו קול חי - -

חדש: טיפול בצהבת יילודים בעזרת שמיכה פוטותרפית

צהבת יילודים היא תופעה פיזיולוגית שכיחה והיא מתבטאת בגוון צהבהב בעור ובלחמיות העיניים בתקופה שלאחר הלידה. הצבע הצהוב נוצר על ידי חומר הנקרא בילירובין והרמה שלו נמדדת  באמצעות דגימת דם היילוד לפני השחרור מבית החולים או כאשר מתרשמים כי היילוד נראה צהוב.

הטיפול בצהבת היילודים מתבצע באור אולטרה סגול. עד כה הוא נעשה במיטת תינוק מיוחדת לכך והאם נדרשה להתאים את עצמה לתנאים הללו לפחות למשך 24 שעות. דבר שהקשה על היולדות, במיוחד במצבים רגישים יותר כמו למשל אחרי ניתוח.

כיום, ניתן לקבל באגף הנשים והיולדות בשיבא טיפול באור בחדר היולדת ובעזרת שמיכה פוטותרפית, מה שמאפשר אפס הפרדה, כשהאם יכולה להחזיק את התינוק בידיה.  כמובן שזה מאפשר גם הזנה טבעית רציפה של התינוק שמזרזת את תהליך השחרור הטבעי של הבילירובין מהגוף.

"כאגף נשים ויולדות מוביל בישראל ובעולם כולו, אנו גאים לאפשר לציבור היולדות ליהנות מגישה חדשנית ויעילה", אומרת קרולין חשין, מנהלת השיווק במרכז הרפואי שיבא. "בכל סיטואציה רפואית אנו רואים מול עינינו את טובת המטופל ומכלול צרכיו. אפשרות זו של טיפול באור בחדר היולדת נועדה להקל על האם והתינוק יחדיו את התהליך הזה ולהעניק ליולדת את החוויה הטובה ביותר".

הטיפול ניתן בהתאם לקריטריונים רפואיים שנקבעו על ידי הצוות.