- רדיו קול חי - -

הממשלה אישרה עם סייגים: מעקב אלקטרוני אחר חולי קורונה

המעקב האלקטרוני אחרי חולי הקורונה: בישיבת הממשלה התקיים היום (ראשון) דיון ארוך בנושא הסמכת השב"כ לסייע למאמץ הלאומי להתמודדות מול התפשטות נגיף הקורונה.

הבקשה לסיוע של שב"כ הגיעה ממנכ"ל משרד הבריאות שסיפק חוות דעת מפורטת לחשיבות הצורך הזה ולפעילותו וכן חוות דעת משפטית לנוכח תמונת המצב של המגפה.

ראש הממשלה לא הסתפק בנוסח המקורי של ההחלטה וביקש להטיל סייגים רבים מאוד כדי לצמצם את היקף המידע, את היקף הנחשפים לו ולהבטיח שלא יעשה במידע זה שום שימוש זולת למאבק במגפת הקורונה.

ראש הממשלה ביקש להביא לעיונו נוסח שישקף את כל ההחמרות והסייגים שביקש להכניס. בישיבה הובהר כי השב"כ לא יעסוק בנושא אכיפה של המבודדים ושל נהלי הבידוד.

עוד הובהר, בכל מקרה הסמכות לא תעלה על תקופה של 30 יום מרגע שתאושר ההחלטה בוועדת המשנה לשירותים חשאיים של ועדת חוץ וביטחון.

בכירים במשרד המשפטים אמרו על השימוש באיכונים של טלפונים ניידים לאיתור חולי קורונה: מדובר בצעדים מדודים ומחויבי המציאות, לאור הצפי שבכל יום תהיה עליה משמעותית בכמות הנדבקים.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' סיפר על תהליך ההחלטה בממשלה: "‏אישרנו עכשיו בממשלה, אחרי 7 שעות של התייעצויות ודיוני עומק מקצועיים, ועם הרבה מאוד סייגים ומנגנוני הגנה מובנים מוסדית, את מנגנון המניעה האלקטרוני להתפשטות הקורונה. אני יכול להרגיע אתכם חד משמעית: אין ולא יהיה "אח גדול" במדינת ישראל, גם לא במסגרת אירוע קיצון כמו זה שאנחנו מנהלים".

סמוטריץ הוסיף, "‏נבהיר את המובן מאליו: עדיין מדובר בצעד קיצוני, שמוצדק רק על רקע המציאות הקיצונית והמסוכנת שאנחנו מצויים בה, ונדרש על רקע אחריותנו להציל חיים של עשרות אלפי אזרחים. ווידאנו במנגנון, ונמשיך לוודא, שזה ייעשה רק לשם כך. בתקופה, במנגנונים, בעונשין, ובפיקוח הדוק ומובנה בתוך המנגנון".