מרן הראש"ל: "אל ימנע האדם את עצמו מלהתפלל בציבור"

    איתי גדסי 1 Comment on מרן הראש"ל: "אל ימנע האדם את עצמו מלהתפלל בציבור"

    באיגרת מיוחדת שמפרסם מרן הראש"ל נשיא מועצת הרבנות מבהיר את דעתו לגביי תפילה בציבור בזמן הזה שמשתוללת מגיפה בחוץ. מרן הוסיף, "חובה קדושה על כל אחד ואחד לשתף עצמו בצרת הציבור, ולומר לאחר תפלת העמידה את נוסח אבינו מלכנו"

    Chief Sephardi rabbi Yitzhak Yosef speaks at the inauguration ceremony of New Chief Rabbi of Tiberias, Avi Bohbut in the city of Tiberias, northern Israel, May 24, 2018. Photo by David Cohen/Flash90 *** Local Caption *** ????? ?? ??? ????? ????? ??? ????? ?? ????? ??? ?????? ???? ???? צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאור ההחמרות בהנחיות שמפרסם משרד הבריאות לציבור הרחב, המרן הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגר"י יוסף מפרסם הודעה מיוחדת היום (ראשון) לעניין תפילה בציבור ברחבי הארץ בימים אלה בנוגע לנגיף הקורונה.

    באיגרת המיוחדת כותב הראש"ל הגר"י יוסף: "מחובת ההשתדלות של כל אחד ואחד גדולים וקטנים, לציית להוראות רשויות הבריאות המתפרסמות ומתעדכנות בכלי התקשורת…חובה קדושה על כל אחד ואחד לשתף עצמו בצרת הציבור, ולומר לאחר תפלת העמידה את נוסח אבינו מלכנו…".

    האגרת המלאה:

    אל אחינו בית ישראל היושבים בארץ הקדוש ובכל קצוות תבל,

    שלומכם ישגא לעד.

    בימים אלו שלצערנו הרב רבים נמצאים בהסגר בגלל וירוס הקורונה אשר רבים חללים הפילה ברחבי העולם. שומה עלינו לשוב אל אבינו שבשמים, ולב יודע מרת נפשו על מה עליו לשוב ולהתחזק בשעה קשה זו.

    כמו כן, מחובת ההשתדלות של כל אחד ואחד גדולים וקטנים, לציית להוראות רשויות הבריאות המתפרסמות ומתעדכנות בכלי התקשורת, וחלילה וחס לא לזלזל בכך. ובפרט כאשר שומעים על המתרחש בימים אלו ברחבי העולם רחמנא ליצלן. והנה, חלק מההנחיות הללו כתובות מזה שנים רבות בספרי גדולי ומאורי הדורות, וכפי שכותב הגאון מרן רבינו חיים פאלאג'י זיע"א, שקיבץ כעמיר גורנה עניינים רבים על המגיפה בספרו רפואה וחיים (פרק ה), וזו לשונו (שם אות נד): הוי זהיר להרחיק עצמך ממי שהוא ניגף וממלבושיו ומשכונתו. ועוד כתב (שם באות ס): וקודם צאתך מביתך תרחץ פניך וידיך בחומץ עם מי וורדים וכו'. ע"ש. ולכן יש להיזהר בכך.

    ובהיות ושאלוני לעניין תפלה בציבור, הא לך לשונו של הגאון מרן רבינו חיים פאלאג'י זיע"א (שם אות מח) שכתב בשם שו"ת הרשב"ש (סי' קצה): הבל תינוקות של בית רבן ותפלה בצבור בעשרה, הוא ענין גדול ותקנה לזמן מגפה. עכ"ל. ולכן אל ימנע האדם את עצמו מלהתפלל בציבור, ויעשו הכל עפ"י הנחיות הרופאים, וכפי שהתריע על כך הגאון רבי עקיבא איגר זצוק"ל בשלהי שנת תקצ"א עת השתוללה מגיפה (הובא בחידושיו לנדרים דף כט מספר אגרות סופרים סי' כט)

    וז"ל: בענין תפלה בבית הכנסת, לדעתי זה אמת, שהקיבוץ במקום צר אינו נכון, אבל אפשר להתפלל כתות כתות ובכל פעם במתי מעט, ערך ט"ו אנשים וכו', ולחוש שלא ידחקו אנשים יותר מהסך הנ"ל לבא לבית הכנסת, ואפשר ע"י עמידת שומר מפאליציי (שוטר) להשגיח בזה, שמאחר שיש כבר כפי המספר, אל יניחו לאחר לבא לשם עד אחר שישלימו הם וכו'. עכ"ל. ישמע חכם ויוסף לקח.

    כמו כן, חובה קדושה על כל אחד ואחד לשתף עצמו בצרת הציבור, ולומר לאחר תפלת העמידה את נוסח אבינו מלכנו (מלבד הקטעים הקשורים לעשרת ימי תשובה בלבד), ולכוון בכך ובפרט באומרו: "אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתך".

    וכבר פרסמנו נוסח תפלה שיש לומר בפתיחת ההיכל ביום שבת ובימי שני וחמישי. והן אל כביר לא ימאס תפלת רבים. ויחיש לגאלנו גאולת עולם. ויקיים בנו דברי חז"ל (ר"ה יא ע"א; זוה"ק פרשת משפטים רעיא מהימנא דף קכ ע"א): "בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל". וכימי צאתנו מארץ מצרים יראנו נפלאות. ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ואם מדברים בתפלה וקה"ת עדיף שלא יתפללו בכלל באחריות!