- רדיו קול חי - -

ח"כ פרץ לנשיא: "סגירת בתי המשפט לא נועדה למגר את הקורונה"

יו”ר מפלגת העבודה ח”כ עמיר פרץ, ויו”ר מרצ ח”כ ניצן הורוביץ, הגיעו היום (ראשון) למעון נשיא המדינה והמליצו לנשיא  על ח"כ בנימין גנץ כמועמדם להרכבת הממשלה החדשה.

ח”כ עמיר פרץ אמר לנשיא: "אני מוטרד מהצעדים שננקטו הלילה. המאבק לעצירת התפשטות נגיף הקורונה צריך להיות נחוש וחד משמעי, אך אנחנו מתבשרים רק על צעדים המגלגלים את האחריות לאזרחים, וחלקם צעדים דרקונים ולא מקובלים".

פרץ תקף את ההחלטה לעקוב אחרי מקומות בהם שהו חולים שהתגלו, לדבריו "הציבור ממושמע ומשתף פעולה, ואין כל סיבה לצעדים כמו מעקב מקוון".

פרץ המשיך ותקף את ההחלטה לסגור את שערי בתי המשפט, "סגירת בתי המשפט היא החלטה קיצונית והריח העולה ממנה רומז על כך שצעד זה לא נועד רק כדי למגר את מגפת הקורונה – אין סיבה לקבל החלטה גורפת לסגירת בתי המשפט, מערכת האיזונים והבלמים החשובה ביותר בדמוקרטיה הישראלית".

יו"ר העבודה כצפוי המליץ על גנץ, "הודענו לנשיא המדינה כי אנו ממליצים להעניק את המנדט להרכבת הממשלה על בני גנץ. אין בכוונתו לכהן בממשלת ימין צרה תחת בנימין נתניהו".

בסיום דבריו אמר פרץ, "אנו מקווים כי תוקם בישראל ממשלה חדשה, ממשלה שתוכל להתמודד עם האתגרים בעומדים בפנינו. ממשלה שמביאה לידי ביטוי את כל הנציגים הלגיטימיים שנבחרו לכנסת בבחירות האחרונות".