ביקור חולים אצל אמא חולת קורונה? הרב הראשי לישראל במכתב מיוחד

    איתי גדסי No Comments on ביקור חולים אצל אמא חולת קורונה? הרב הראשי לישראל במכתב מיוחד
    Israel's Ashkenazi Chief Rabbi David Lau speaks during a special prayer for the return of soldiers and the civilians in captivity of Hamas, at the Western Wall, in the Old City of Jerusalem, July 21, 2019. Photo by Noam Revkin Fenton/Flash90 *** Local Caption *** ?????? ???? ????? ???? ????? ??? ??? ?????? ??? ????? ???? צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, הרב דוד לאו הוציא היום (חמישי) מכתב ובו הבהרות הלכתיות לגבי קיום אורח החיים בצל מגיפת הקורונה שהחלה להתפשט בישראל, ובעקבות כך הוגבלו התקהלויות מעל 100 איש. בפתח המכתב מבהיר הרב כי הנחיות משרד הבריאותצ מחייבות מבחינה הלכתית וחובה לציית להוראות המתפרסמות מעת לעת.

    הרב מבהיר במכתבו כי התכנסות של מעל 100 איש אסורה לצורך תפילה ויש לצמצם את המניינים. בנוסף כותב הרב הראשי כי גם אם יש פחות מ-100 מתפללים, אך בית הכנסת צפוף, יש לחלק את המניין למספר מניינים קטנים ומרווחים יותר.

    אדם שהוא חולה בקורונה או נמצא בבידוד ביתי, לא יתפלל בציבור אך ישתדל להתפלל בזמן שהציבור מתפלל בבית הכנסת, כותב הרב ומוסיף, כי את שיעורי התורה אין לבטל וכי יש להמשיך בשגרת החיים.

    אין לדחות את מועד החתונה ועדיף לערוך את החופה באופן מצומצם מאשר לבטלה, קובע הרב הראשי לישראל, ומוסיף כי גם כך אין אפשרות לדעת מתי כן תהיה אפשרות לקיים את החתונה ברוב עם.

    המכתב המלא:



    0 תגובות