הקסדה של החמקן תסופק לטייסי משטרת גרמניה

    קובי פינקלר No Comments on הקסדה של החמקן תסופק לטייסי משטרת גרמניה

    מערכת תצוגת הראש SkyVis מקרינה את כל אינפורמציית הטיסה אל מול עיני טייסי המסוק

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החברה בת של אלביט מערכות בתחום התעופה האזרחית, יוניברסל אויוניקס, נבחרה לספק מערכת ראש חדשנית לטייסים של מסוקי המשטרה הפדרלית הגרמנית. החברה נבחרה לצייד את מסוקי ה-H215 מתוצרת איירבוס שבשימוש משטרת גרמניה, במערכות תצוגת ראש מסוג SkyVis.

    מערכת תצוגת הראש SkyVis מקרינה את כל אינפורמציית הטיסה אל מול עיני טייסי המסוק כשכבה נוספת (Overlay) בשדה הראייה של הטייס, זאת תוך שימוש בסימבוליקה דו ותלת ממדית המציגה את נתיב טיסה והניווט, נתוני טיסה ומנוע, התווית אזור נחיתה ונתונים ממכשירי טיסה נוספים, ובכך מספקת לטייסים את האפשרות לבצע טיסה, ביום ובלילה, כאשר מבטם מופנה החוצה, ללא צורך בהורדת המבט באופן תכוף אל מכשירי הטיסה.

    יכולת זו מפחיתה את עומס העבודה בו נתונים הטייסים ומחזקת את ההתמצאות המצבית שלהם לאורך הטיסה ובכך משפרת באופן ניכר את בטיחות הטיסה ואת ביצועי הטייסים, ביום ובלילה. שיפור של בטיחות הטיסה ושל ביצועי הטייסים מאפשר למסוקי של כוחות חירום כמו משטרה לפעול ביעילות מסביב לשעון.

    מערכת תצוגת הראש SkyVis פותחה באלביט מערכות על בסיס טכנולוגיות תצוגת ראש של טייסי קרב. אלביט מערכות היא מובילה עולמית בפיתוח וייצור מערכות תצוגת ראש לטייסי קרב. אלביט היא זו המייצרת את קסדות הטייס למרבית מטוסי ומסוקי הקרב המערביים לרבות מטוסי אף 35, אף 16, אף 15, אף 18, וי 22, גריפן ואחרים.

    אלביט מערכות החלה לפעולת בתחום בתעופה האזרחית לפני כשש שנים, ובנוסף למערכת SkyVis החברה השיקה מאז מספר מערכות חדשניות לתעופה אזרחית בניהם את מערכת ClearVision המאפשרת למטוסים אזרחיים להמריא ולנחות בתנאי ראות קשים ואת מערכת SkyLens לתצוגת ראש לטייסי מטוסים. מערכות אלו כבר נבחרו על ידי מספר חברות בתחום התעופה האזרחית בהן FedEx, Dassault, לאונרדו מסוקים ו- ATR.

    בשנת 2018 אלביט מערכות רכשה את חברת Universal Avionics האמריקנית בכ-120 מיליון דולר. דרור יהב, שניהל את פעילות התעופה האזרחית באלביט מערכות מונה למנכ"ל חברה בת זו המתמחה בפיתוח וייצור מערכות אלקטרוניות לתעופה האזרחית, ומאז מרוכזת פעילות התעופה האזרחית של אלביט מערכות בחברה בת זו.



    0 תגובות