המנין המיוחד בביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי בשושן פורים • הסיפור המלא

    בנצי לייזרוביץ No Comments on המנין המיוחד בביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי בשושן פורים • הסיפור המלא

    מה עושים מנין מתפללים מירושלים בתפילת שחרית בזמן הנץ בביתו של מרן שר התורה הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי שליט"א? בנצי ליזרוביץ' שוחח עם אחד ממתפללי המנין הסודי בביתו של גדול הדור וחזר נפעם

    מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל צילום: דוד זר
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ימי הפורים בבתיהם של גדולי ישראל מהווים עליה רוחנית למי שזוכה להיות ולהצטופף שם. בוודאי כל אחד מאיתנו רוצה לזכות בימים קדושים אלו לקבל קדושה וברכות מגדולי ישראל. את הסיפור הבא שמעתי בימים האחרונים. קבוצת מתפללים ירושלמים זוכים מדי שנה להגיע בפורים דמוקפים למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, להתפלל אתו ולהתברך מפיו.

    בבני ברק חוגגים את הפורים כמו שאר הערים בי"ד, אולם האם צריכים גם לקרוא בט"ו? ב"ב קרובה לעיר יפו, שהיא ספק מוקפת חומה ובגלל שזה סמוך ונראה יש המחמירים לקרוא גם בט"ו אך ללא ברכה. אגב, גם בחיפה יש הרבה שקוראים בט"ו ללא ברכה בגלל העיר עכו, ומהספיקות קוראים בט"ו ללא ברכה.

    בביהכ"נ לדרמן היה כל השנים ועד היום קריאת המגילה בט"ו ללא ברכה, בלילה וביום. לפי עדויות לפחות 350 איש מתקבצים שם לשמוע את קריאת המגילה . לפני 11 שנה בערך, הגיע מישהו והציע שהוא ירד מירושלים לב"ב לפני הנץ, ואז הוא מחויב כמוקף לכל דבר, וכך יוכל לברך את הברכות ולקרוא בעצמו ולהוציא את כולם ידי חובה. וכך היה. אברך משכונת רמת שלמה הרב ברמן שהוא גם בעל קורא הוא בירך את הברכות וקורא בעצמו. בשנים האחרונות העלו רעיון לפני הגר"ח שיורידו מנין מתפללים מירושלים שזה בוודאי עדיף. וכך, כ-15 איש שישנים בירושלים ונמצאים שם בעלות השחר, יוצאים מס' דק' אחרי עלות כדי להגיע למנין הנץ ומחויבים בקריאת המגילה ובברכות.

    משפחת וינגרטן מירושלים מארגון החסד 'דרכי מרים' הם חלק מהמנין הקבוע . ב-3 שנים האחרונות המנין עבר לביתו של הגר"ח . וכך, מנין ירושלמים מתפלל בנץ עם הגר"ח. הבעל קורא שהוא ירושלמי מברך וקורא בעצמו את המגילה. הידור בקיום המצוות.

    בזה לא מסתיים בואם של הירושלמים. בסיום התפילה הם עוברים לקבל ברכה מיוחדת ממרן הגר"ח שמברך אותם , "שנה הבאה עוד פעם". [כמובן באידיש]. הם שמחים לראות את החיוך על פניו של מרן הגר"ח קנייבסקי ועל השמחה ששימחו אותו. בזה לא תם, מרן הגר"ח מיד לאחר התפילה מקיים את שאר מצוות הפורים גם בט"ו. היה אחד הרב ויספיש שכל שנה לאחר התפילה, הגר"ח היה נותן לו כסף להעביר מתנות לאביונים לאשה אלמנה בשכונת סנהדריה. הרב ויספיש היה נוסע מיד עם קבלת הכסף בשליחות הגר"ח להעביר לה את הכסף. משלוח מנות הגר"ח נותן גם כן מיד בבוקר, וכן סעודה יותר מהרגיל.

    אחד מבני משפחת וינגרטן ששמעתי ממנו את השתלשלות הסיפור, אומר לי: "אתה יודע מה זה לזכות בפורים להיכנס לשר התורה, להתפלל במחיצתו ולקבל ברכה. אני חוזר הביתה עם משפחתי עם התעלות והרגשה רוחנית".

    אז לפני שתשאלו או תרצו להגיע גם, נעדכן אתכם כי המנין הזה מורכב מאנשים קבועים [12 במספר] שמדי שנה יורדים מירושלים , בסיום קריאת המגילה אצל מרן הגר"ח הם יורדים לביהכ"נ לדרמן לחדר צדדי, שם הם קוראים בתורה בחיוב שלהם.



    0 תגובות