משרד התחבורה בהנחיות למפעילי התחב"צ: כך תתמודדו עם הקורונה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on משרד התחבורה בהנחיות למפעילי התחב"צ: כך תתמודדו עם הקורונה

    משרד התחבורה בהנחיות חדשות למפעילי התחבורה הציבורית כיצד להתמודד עם מגפת הקורונה: שורת המושבים הראשונה באוטובוסים תחסם בסרט סימון, ותימנע בהם ישיבת נוסעים. באוטובוסים הבינעירוניים ייאסר להסיע נוסעים בעמידה | החברות יערכו בתוכניות חירום למקרה של מחסור בנהגים, שיידרשו לבידוד

    אוטובוסים • אילוסטרציה
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במשרד התחבורה מבצעים בכל העת הערכות מצב בשיתוף גורמי המקצוע במשרד הבריאות ובמשרד ראש הממשלה. ביממה האחרונה הוחלט לנסות ולצמצם את המגע בין נהגי האוטובוס לנוסעים, על מנת לשמור על בריאות ציבור משתמשי התחבורה הציבורית.

    גורמי המקצוע במשרד, וברשות הארצית לתחבורה ציבורית הנחו אמש (ראשון) בתיאום שר התחבורה, חה"כ בצלאל סמוטריץ ומנכ"לית המשרד, קרן טרנר, את מפעילי התחבורה הציבורית כיצד הנהגים בשירות התחבורה הציבורית צריכים לנהוג בימים אלו.

    במכתב ששלח מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, הובהרו הכללים הנוגעים לנהגים, ובהם החלטה על ביטול ישיבת נוסעים בקרבת הנהג. על פי ההחלטה, שורת המושבים הראשונה בכל אוטובוס (המקום שיועד לכוחות הביטחון) יישאר ריק על מנת ליצור חיץ בין הנוסעים לנהג במהלך הנסיעה.

    על מנת למנוע צפיפות באוטובוסים, לא תתאפשר הסעת נוסעים בעמידה בקווים הבינעירוניים. בקווים העירוניים יבקש הנהג מהנוסעים לעמוד מהשורה השנייה על מנת לצמצם מגע קרוב לנהג.

    לטובת שמירת ההגיינה של הנהגים המליץ ראש הראשות למפעילי התחבורה לחלק לנהגים תכשירי חיטוי דוגמת אלכו-ג'ל. בנוסף הונחו הנהגים לפתוח את חלונות האוטובוס ככל הניתן על מנת לאוורר את האוטובסים.

    נהג שאינו חש בטוב, יידרש לדווח על כך וייבדק בהתאם להנחיות משרד הבריאות לכלל הציבור, בטרם יישוב לנהוג.
    התחבורה הציבורית תמשיך בימים אלו לפעול כסדרה, אולם במשרד התחבורה נערכים לאפשרות של מחסור חמור בכח אדם. מפעילי התחבורה הציבורית התבקשו להעביר שתי תוכניות תפעוליות לחירום האחת מתבססת על צימצום של 10 אחוזים במצבת הנהגים, והשנייה במקרה של צמצום ב-25 אחוזים במצבת הנהגים.

    "מאז החל משבר הקורונה אנחנו בוחנים כל העת מול המל"ל ומשרד הבריאות את השלכותיו על תחום התחבורה" אמר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' והוסיף, "נעשה הכל כדי למזער את קצב ההדבקה של הנגיף. יש לנו אחריות כבדה על הכתפיים ואנחנו מתייחסים לצעדי המניעה והמזעור במלוא הרצינות מראשית ההתפרצות. ייתכן ותהיה חוסר נעימות זמנית אך אל מול הצעדים שמטרתם הצלת חיי אדם אין לנו ספק שנכון להתנהל בניהול סיכונים מחמיר. אני מבקש להודות להנהלת המשרד, לחברות המפעילות, לנהגים להנהלת רכבת ישראל ועובדיה, ובמיוחד לרשות שדות התעופה שעומדת בחזית ההיערכות והמענה בשערי המדינה מהיום הראשון".



    0 תגובות