עמית סגל: "כרגע זה ממשלת אחדות או בחירות רביעיות"

    ישראל רובין No Comments on עמית סגל: "כרגע זה ממשלת אחדות או בחירות רביעיות"

    הפרשן הפוליטי עמית סגל: "האפשרויות הן ממשלת אחדות או בחירות. הסיכוי לעריקים קלוש. וגם אם יחוקק חוק שיגביל את נתניהו הוא יכנס לתוקף רק בכנסת הבאה, ואז המשמעות היא בחירות מיידיות"

    סגל צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשן הפוליטי עמית סגל התראיין במהדורה המרכזית עם אבי מימרן. תחילה התייחס סגל לאפשרויות המונחות על השולחן כרגע והמצב הפוליטי הנוכחי: "כרגע זה או ממשלת אחדות או בחירות רביעיות. לכאורה גם ממשלת מיעוט זה אפשרי אבל קשה לי להאמין שהאוזר והנדל מתל"ם יעשו זאת. גם אם יחוקק חוק שיגביל את נתניהו הוא יכנס לתוקף רק בכנסת הבאה, ואז המשמעות היא בחירות מיידיות". כמו כן העריך סגל כי "נתניהו לא יצליח לגנוב כמה חכי"ם משמאל, זאת נראית אופציה רחוקה".

    סגל אמר גם, כי נתניהו מגיע הפעם למו"מ על ממשלת אחדות מעמדה אחרת: "נתניהו לא יסכים הפעם למתווה הנשיא שיתן לו רק כמה חודשי כהונה אלא ינהל משא ומתן על שנים ובסיום המו"מ זה צפוי להיגמר בשנה כהונה או יותר אם תהיה ביניהם הסכמה".

    סגל הוסיף בנושא המושא ומתן לממשלת אחדות ואמר כי "הזמן עובד לרעתם והם יצטרכו לפעול מהר אבל אני בספק אם יש להם את העוז ואת הגשרים לכך".

    סגל התייסח לאפשרות של קיום בחירות רביעיות ואמר כי זוהי סכנה ממשית למדינה: "אני לא יודע האם הדמוקרטיה הישראלית תחזיק מעמד בבחירות נוספות, תחת הקורונה ואירועים שלא מתקיימים, אזרחי ישראל בבידוד וכלכלה קורסת. זה מתחיל להיות סכנה אסטרטגית למדינה. לא פחות".

    כשנשאל לגבי הטענות אל אי האובייקטיביות של חלק גדול מכלי התקשורת בישראל אמר סגל: "אני לא נגד התקשורת אני חלק ממנה", ציין תחילה סגל. "אומנם התקשורת הישראלית השתנתה מאוד בעשור האחרון אבל עדיין בתקופות בחירות, הגשת כתבי אישום, הכרעות מדיניות וברגעי מבחן אתה רואה שעדיין יש את שירת המקהלה, הרוח השלטת, האווירה באולפנים והדבר הזה יקח עוד הרבה זמן עד שהוא יתאזן".

    כמו כן אמר עוד סגל בנושא זה: "אין לי שום בעיה עם וויכוח או דיון לגיטימי אבל הניסיון הזה לקעקע כל מי שלא חושב כמוך והאמירות כמו 'אינך עיתונאי' או 'שופר של מישהו' זה בדיחה".

    סגל התייחס להתנהלות הפוליטית של הציונות הדתית בשנים האחרונות ואמר: "ההתנהגות הציונית דתית חסרת אחריות, הפוליטיקה הציונית דתית פשטה את הרגל, היא עסוקה רק במה שמפריד בין הכיפות הסרוגות ברזולוציות שרק עלוני שבת בבתי כנסת בגבעת שמואל יודעים".

    עוד הוסיף: "זה מעורר קנאה לראות מצד את יהדות התורה מצד אחד מצליחה להתקוטט כמו למשל בבחירות בירושלים, אבל עד הבחירות הארציות כבר סוגרים על הסכם ריצ'רץ', כמו גם מפלגת כחול לבן, אנשים שלא מחבר ביניהם שום דבר אידאולוגי – אבל יש להם מטרה משותפת: להחליף את נתניהו. והם מסתדרים בתוך לילה אחד בסביון. ורק הציונות הדתית, הציבור הכי טוב שיש וגם הכי לא מבין פוליטיקה במדינת ישראל, שמשוכנעים שהבחירות הם זירה לבירור אמונים נוקב, להעמקת ההבדלים ולא לירידה שלהם ולא מבינים שהפוליטיקה עוסקת בשלושה נושאים: כוח, כוח וכוח. ומי שרוצה להיות צודק – יהיה חלש. ומי שרוצה להיות חכם צריך לשעות פשרות אבל הם לא למדו את הלקח".

    סגל נשאל האם רשימת ימינה הייתה צריכה לצרף את בן גביר לשורותיה: "לא. הטעות קונספטואלית הייתה בכלל החיבור בין איתמר בן גביר, שתומכיו בכלל לא נמנים על הציונות הדתית – למפלגה שהפרופיל החברתי הסוציואקונומי שלה הוא גבוה ועם רוב אשכנזי. החיבור הקלאסי של עוצמה יהודית הוא לש"ס. ונוסף על כך נחשף עכשיו שהכוח האמיתי שלה הוא 17 אלף קולות אבל זה הספיק כדי למנוע מהימין את המנדט הנוסף".

    סגל התייחס להישגים המדהימים אליהם מגיעה רשימת ש"ס במערכות הבחירות האחרונות: "אחד ההישגים המדהימים בשנה האחרונה הוא של ש"ס, הישג מדהים של אריה דרעי. עד לפני שנה הם היו על גבול אחוז החסימה והם מתמודיים גם מול השאיבת מנדטים של ביבי. בש"ס הבינו את הקונספט: חיבקו את נתניהו הכי חזק שאפשר ואת הימין תוך שמירה על הזהות היהודית, הבינו שם את העניין".



    0 תגובות