בחסידיות יצמצמו את טיש פורים; איסור גישה לאדמו"ר וטיסות לליז'נסק בוטלו

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בחסידיות יצמצמו את טיש פורים; איסור גישה לאדמו"ר וטיסות לליז'נסק בוטלו

    בחסידיות הגדולות נערכות לצמצום טישי פורים הצפויים להכיל צעל 5,000 חסידים | טיסות לליז'נסק בוטלו ועל השבים ישנו חובת בידוד ביתי | באחת החסידויות ניתנה הוראה לחסידים השבים מחו"ל: לא לגשת לאדמו"ר במשך שבועיים

    Ultra Orthodox Jews, gather at yeshivat Belz, a rabbinical seminary celebrating a “Belzer tish”, during Purim celebrations in Jerusalem. Wednesday, March 11, 2009. The festival of Purim commemorates the rescue of Jews from genocide in ancient Persia. photo by Nati Shohat Flash90 *** Local Caption *** ????? ????? ???? ???? ????? ????? ?? ??? ????? ?? ???? ???? צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ימי הפורים קרבים ובאים, והתפשטות הקורונה בישראל מדירה שינה מעיניהם של שר הבריאות ובכירי המשרד. מאז החמרת ההוראות אתמול של משרד הבריאות שאין לערוך כינוסים\ארועים מעל 5000 איש, וחל איסור השתתפות בהתכנסויות מעל 100 איש לאנשים שחזרו מחו"ל מכל יעד שהוא. ראשי ערים ביטלו בזה אחר זה את ארועי ומסיבות פורים הגדולים שהיו אמורים להתקיים בכל עיר ועיר.

    אלא, שמסתבר כי ההנחיות החדשות והמחמירות הביאו את החסידויות לשאלות בנושא טיש פורים ומשתה היין. "אנו מקבלים הרבה מאד פניות מחוגים שונים, מראשי החסידויות השונות באשר לקיים טיש פורים ומשתה היין" אומר לקול חי בכיר המקורב לשר הבריאות הרב ליצמן.

    הבכיר מסביר ומבקש להעביר מסר לציבור. אנו יושבים כבר מס' ימים לפני שקיבלנו את ההחלטות אתמול. חשבנו אולי להגביל קיום ארועים ל 1000 איש \ 2500 איש. ולאחר דיונים גם עם מערכת הבריאות העולמית הוחלט שלא לקיים כל אירוע מעל 5000 איש. ידענו את ההשלכות שיהיו לכך, גם סביב כל פורים, מסיבות , טישים וגם בדברים העתידים להתקיים אחר פורים.

    אנחנו כמדינת ישראל חייבים לצמצם ככל שניתן את ההידבקות בקורונה, ולכן נקטנו מס' צעדים לטובת ישראל. תראה מה קורה באיטליה, מדינה מפותחת והקורונה שם משתולל בקצב מטורף, אומר הבכיר, לכן חשוב להעביר לציבור שההחמרות שנקטנו זה לא סתם, אלא לקחנו עוד צעד, שיביא לצמצום התפשטות אצלנו.

    באשר לטישים בחצרות האדמורים השר ליצמן קיבל פניות, לכולם השבנו את ההוראה שלא להתכנס מעל 5,000 איש. הדבר הזה לא נוגע לכל החסידויות, אלא יותר לחסידויות הגדולות.

    העברנו להם את המסר וההוראות, אנו מקווים שהם ילמדו את הנושא ויקבלו החלטות נכונות, אולי לצמצם את כמות המגיעים לטישים ומשתה היין. באחת החסידויות נתלה אמש (רביעי) פתק על חובת הזהירות לשבים מחו"ל.

    שמירה על האדמו"ר: באחת מהחסידויות הגדילו ונתינה ההוראה לכל החסידים, כי כל חסיד השב מחו"ל בשבועיים האחרונים ומעתה, לא ייגש אל האדמו"ר עד חלוף שבועיים.

    דבר נוסף שקיבל השר ליצמן פניות בנושא כ"א אדר יום הילולת ר' אלימלך מליז'ענסק שאלפים נוסעים לציונו בפולין. השבוע, התגלה מקרה קורונה בפולין, אנחנו אומרים לכל השואלים, אם אתם רוצים ליסעו זה על אחריותכם רק שתדעו שכשתחזרו לארץ תצטרכו ליכנס לבידוד. ואכן, אנו יודעים על הרבה ביטולי נסיעות לכ"א אדר לליז'ענסק.

    נתון מדאיג במשרד הבריאות הוא על יציאה לפסח בחו"ל ודוקא במגזר החרדי. לפי הנתונים שבידם כ 40,000 איש מהמגזר החרדי אמורים לצאת לפסח לחו"ל לנופש. נכון, יש ביטולים בגלל המצב, אבל בהחלט המספר הגבוה עדיין מדאיג.

    במשרד הבריאות מקווים שאנשים יקבלו את ההחלטות הנכונות. ושוב מדגיש לנו הבכיר המקורב לליצמן ההחמרות שנקטנו היא לטובת הציבור ולא נעשה בפזיזות וללא חשיבה. אנו רוצים לצמצם ככל שניתן את התפשטות הקורונה וזו מחובתינו.



    0 תגובות