המלחמה באיראן בסוריה רק תלך ותגבר: תגובה איראנית היא שאלה של זמן

    קובי פינקלר 1 Comment on המלחמה באיראן בסוריה רק תלך ותגבר: תגובה איראנית היא שאלה של זמן

    המלחמה שמנהלת ישראל כנגד איראן בסוריה והפעילות העמומה הולכת ומתגברת. על פי דיווחים זרים רק ב-10 הימים האחרונים ישראל תקפה 3 פעמים בסוריה. לאן פניה של המערכה בסוריה? | פרשננו הצבאי קובי פינקלר בטור מיוחד

    אילוסטרציה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התחמות ברמת הגולן: הסתכלות מהירה על המציאות הביטחונית מספר ימים אחרי הבחירות, מלמדת שברצועת עזה הולכים לכיוון הסדרה, ביהודה ושומרון השליטה בשטח טובה וגם התיאום הביטחוני נמשך כל העת.

    הסיפור הגדול הוא המלחמה הבלתי מתפשרת על אדמת סוריה בהיבט של ההתבססות האיראנית. נכון. כרגע מעריכים במערכת הביטחון שלא תהיה תגובה על האירועים האחרונים אבל הפעילות הן הגלויה והן העמומה הולכת ומתגברת.

    ניקח לדוגמא את עשרת הימים האחרונים, כעין מיקרוקוסמוס של הן מה שמדווח על פי צה"ל והן על מה שמדווחים גורמים זרים בסוריה ומחוצה לה.

    הסבב האחרון החל עם חיסולו לפי פרסומים בסוריה, של פעיל חיזבללה בכפר חאדר בצפון הגולן שארגן מחדש את תשתיות חיזבאללה באזור לאחר הנחייה איראנית.

    ההמשך היה גלוי עם חיסולה של חוליית צלפים בעיצומו של יום הבחירות, חוליה ששמה לה למטרה לפגוע בחיילי צה"ל בתגובה לחיסולו של מפקדם עימאד טוויל.

    הלילה, בפעם השלישית בימים האחרונים, תוקף חיל האוויר לפי גורמים סוריים בשתי חזיתות שונות מתקנים ותשתיות הן איראניות והן כאלו המשוייכות לחיזבאללה ולתיק הגולן גם באזור חומס מצפון לדמשק וגם באזור קונטירה.

    במערכת הביטחון קיימת תמימות דעים שהנושא החם והבוער (תרתי משמע) הוא הנושא הסורי וההתבססות האיראנית והגם שההערכה כאמור, היא שבשלב הזה לא תהיה תגובה. אך בצה"ל לא לוקחים סיכונים, מגבירים את הכוננות, מעמיקים את המוכנות וגם סידרת התרגילים החיילים שהסתיימה השבוע, כולה עסקה במתאר הצפוני.

    ההבנה הבוקר של מערכת הביטחון היא שבתקופה הקרובה הצפון ובייחוד אזור הגולן הסורי יעסיקו יותר ויותר את מקבלי ההחלטות,בין מערכת בחירות וניסיוניות להקמת ממשלה.

    התיאום בין כוכבי לבנט מעולה וזה מגובה גם מלמעלה בידי ראש הממשלה שמתואם גם עם הרוסים בשלב הזה. עד כמה זה יימשך בלא תגובה? ימים(ולא רחוקים) יגידו.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      התגובה לא יכולה לבוא, לא כי הם לא רוצים, הם לא יכולים. הם לא יכולים להתארגן נגדנו כי מייד אנחנו תוקפים. ומצד שני יש להם חזית שניה מול טורקיה.