בג"ץ דחה עתירה שדרשה לפסול את נתניהו מהרכבת ממשלה

    איתי גדסי No Comments on בג"ץ דחה עתירה שדרשה לפסול את נתניהו מהרכבת ממשלה

    בית המשפט העליון דחה עתירה נוספת שדרשה למנוע מתניהו להרכיב את הממשלה בשל כתבי האישום. "התוצאות הסופיות של הבחירות טרם פורסמו", נימקו השופטים

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט העליון דן היום (רביעי) בעתירה שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לפסול אותו מלהרכיב ממשלה בשל כתבי האישום העומדים כנגדו.

    בג"ץ דחה את העתירה על הסף בנימוק ש"התוצאות הסופיות של הבחירות טרם פורסמו".

    בתנועה לאיכות השלטון הגיבו לפסיקה ומסרו: "כל בר דעת מבין שאדם שקופת שרצים על כתפיו לא יכול לכהן כראש ממשלה. התנועה לאיכות השלטון מכבדת את בית המשפט העליון ומרכינה את ראשה בפני החלטותיו. ולכן נגיש את העתירה שוב, מיד עם פרסום התוצאות הסופיות".

    כזכור, עוד לפני הבחירות האחרונות (מועד ג') עתרו לבית המשפט העליון מספר תנועות וגופים שונים מספר פעמים בדרישה להורות לראש הממשלה להתפטר עקב כתב האישום או להורות לו שאינו רשאי להקים ממשלה חדשה. כל העתירות שהוגשו נדחו מסיבות שונות, אחת מהן נדחתה בפעם הקודמת אף היא בשל כך שהדבר עדיין איננו היה רלוונטי כל עוד לא התקיימו בחירות ואיננו עומדים בפני הקמת ממשלה. בג"ץ שמר לעצמו את הזכות לדון בכך שוב באם ידרש לעניין והוא יהיה רלוונטי ולא פסל את עצמו מעיסוק בנושא.



    0 תגובות