ההתייעצויות בבית הנשיא, הטלת המנדט והרכבת ממשלה: הלו"ז המלא

    איתי גדסי No Comments on ההתייעצויות בבית הנשיא, הטלת המנדט והרכבת ממשלה: הלו"ז המלא

    פירוט לוחות הזמנים הצפויים להתייעצויות בבית הנשיא לקראת הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד הנבחר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סבב ההתייעצויות לקראת הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על מועמד נבחר, ייערכו בבית הנשיא לאחר שתוצאות הבחירות יהיו ברורות, רשמיות וסופיות, ויימסרו לנשיא המדינה על ידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, בתום שמונה ימים מיום הבחירות.

    על פי לוחות הזמנים עתיד השופט להעביר לנשיא את התוצאות בי"ד אדר תש"ף. לרשות הנשיא עומדים שבעה ימים לקיום התייעצויות וקבלת החלטה. יצוין כי ייתכן שההטלה תערך עוד בטרם ימלאו שבעת הימים.

    לחבר הכנסת עליו יטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה, ינתנו 28 ימים להרכבת הממשלה מיום קבלת המנדט. הנשיא רשאי להאריך את התקופה לעד 14 ימים נוספים. אם עברה התקופה שניתנה לחבר הכנסת ולא עלה בידו להרכיב ממשלה, או שהודיע ח"כ לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה, או שהוצגה ממשלה והכנסת דחתה את הבקשה להביע בה אמון, עומדות בפני הנשיא שתי אפשרויות שעליו לממש בתוך שלושה ימים:

    1. להטיל את הרכבת הממשלה על ח"כ אחר שהודיע לנשיא שהוא מוכן לקבל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה ולח"כ זה יהיו 28 ימים להרכבת הממשלה.
    2. להודיע ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה.

    אם הודיע הנשיא ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה, או שהטיל על ח"כ שני את מלאכת הרכבת הממשלה וגם הוא לא הצליח להרכיב ממשלה, או שהודיע הח"כ לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה, או שהוצגה ממשלה והכנסת דחתה את הבקשה להביע בה אמון – רשאים רוב (61) חברי הכנסת לבקש מהנשיא בכתב, להטיל את התפקיד על ח"כ לבחירתם, שהסכים לכך בכתב, וכל זאת תוך 21 ימים.

    אם הוגשה בקשה כזו – על הנשיא להטיל את התפקיד על ח"כ שצוין בבקשה בתוך יומיים, ולח"כ עליו הוטל התפקיד מטעם רוב חברי הכנסת, נתונים 14 ימים להרכבת ממשלה.

    במידה ולא הוגשה בקשה על ידי רוב חברי הכנסת, או שח"כ שנתבקש מטעם רוב חברי הכנסת לא הרכיב ממשלה, או שהודיע לנשיא שאין בידו להרכיב ממשלה, או שהממשלה הוצגה והכנסת לא נתנה בה אמון, הכנסת תתפזר לפני תום הכהונה, ויתקיימו "חס וחלילה, לא עלינו" כלשון הודעת בית הנשיא – בחירות נוספות.

    לסיכום, אלו התאריכים הרלוונטיים:
    י"ד אדר תש"ף, 10 במארס 2020- העברת תוצאות הבחירות הרשמיות לנשיא המדינה.

    י"ד-כ"א אדר, 10-17 במארס 2020- ימים אפשריים לקיום התייעצויות עם הסיעות בבית הנשיא.

    כ"א אדר, 17 במארס 2020- המועד האחרון על פי חוק להטלת מלאכת הרכבת הממשלה על מועמד שהסכים לכך.
    גם הפעם, יועברו ההתייעצויות בשידור חי מבית הנשיא ובשקיפות מלאה אל הציבור.



    0 תגובות