המכתב של האברך שגרם לחיזוק אדיר: ריאיון עם בני המשפחה

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on המכתב של האברך שגרם לחיזוק אדיר: ריאיון עם בני המשפחה

    חסד ואמונה: מכתבו המחזק של האברך הרב חזקיהו יוסף פלמן ז"ל שנפטר לאחר ייסורים קשים, זכה לתפוצה אדירה בכל הריכוזים היהודיים בעולם וזכה לחזק אחרי פטירתו אלפי יהודים ש"לא מדברים בשעת התפילה" | בני משפחתו של האברך המיוחד התיישבו לריאיון דומע ועם סיפורים מפעימים על אישיותו המיוחדת לכתבינו בנצי לייזרוביץ | המכתב המלא

    Thoussands of orthodox Jews pray at the Western Wall, in Jerusalem's Old City, during the Jewish holiday of Yom Kippur, the Day of Atonement, and the holiest of Jewish holidays. Israel came to a standstill for 25-hours during the high holiday of Yom Kippur when observant Jews fast and Israelis are prohibited from driving. September 19, 2018. Photo by Ben Toren/FLASH90 *** Local Caption *** ??? ????? ????? ????? ???? ??????? צילום: Ben Toren/FLASH90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יום שלישי ל' שבט א' דר"ח אדר, נפטר בביה"ח הדסה האברך הרב חזקיהו יוסף פלמן ז"ל מחשובי העיר בית שמש. שמו נודע בחודשים האחרונים בכל ריכוזי היהדות בארץ ובעולם בזכות מכתב שהתפרסם על נושא 'שלא לדבר בעת התפילה', מכתב שקיבל חיזוק ממרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א. (בהמשך נביא את המכתב).

    בליל הבחירות נכנס כתב קול חי בנצי ליזרוביץ לנחם את המשפחה, ושמע מהם על האבא, האח האהוב וביקשו לפרסם זאת ושיהא זה לעילוי נשמתו.

    אחד האחים פונה אליי ואומר: "לא נתפס האסון, אברך במיטב שנותיו דמם. לא הכרנו אותו מספיק, בימי השבעה הגיעו אנשים רבים וכל אחד עם הסיפור האישי שלו איך יוסי עזר לו.

    אבל לפני שנספר לך על החסד בסתר שלו, חייבים לומר ותעביר לקוראי ומאזיני הרדיו- המכתב שהתפרסם בציבור החרדי ואין ביכ"נ שלא פורסם המכתב, על החלום שחלם בו רואה את אביו הגאון הצדיק רבי בן ציון פלמן זצ"ל עומד לנגד עיניו ואומר: יוסי, דבר זה נוגע אליך, יוסי, תדאג שהציבור יפסיקו לדבר בבית הכנסת בעת התפילה".

    האברך הרב חזקיהו יוסף פלמן ז"ל

    החלום חזר ונשנה ומאז יוסי התחיל להרגיש לא טוב. וכשבועיים לאחר מכן גילו אצלו את המחלה. המכתב שיוסי רשם לידידיו שליט"א ונחתם המצפה לישועת ה' , חזקיהו יוסף בן שרה פייגא, הביא להתעוררות רבה ברחבי הארץ ובעולם.

    אין מקום , ביהכ"נ, ישיבה שהמכתב הזה לא היה תלוי בשערי המקום. המכתב הגיע לבתי כנסת במספר מקומות בעולם, אירלנד, צרפת, מקסיקו, המכתב תורגם לשפת המקום ואנשים החלו לחתום שמקבלים על עצמם לא לדבר בעת התפילה וקריאת התורה. לא האמנו איזו עוצמה ופרסום היה למכתב הזה, אומר לנו אחיו הגדול של יוסי".

    במהלך השבעה הגיעו לכאן פקסים ממקומות רבים בעולם,שקיבלו על עצמם את נושא השתיקה בתפילה וכעת הם ימשיכו את זה לעילוי נשמתו של יוסי. המכתב של יוסי הגיע למרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליטא שהוסיף דברים נוראים שכתוב בשו"ע על זה, דברים שהוסיפו לחיזוק של רבים רבים מעם ישראל.

    אחד מהמנחמים היה רב של ביכ"נ דת"ל בבית שמש. מי שמכיר את ביהכ"נ הזה יודע שלהגיד להם לא לדבר בתפילה לא שייך. לאחר המכתב הרב של ביהכ"נ עלה לדרוש. הוא החל להקריא את המכתב ובסיומו שאל את הנוכחים (כ 200 מתפללים לפחות) מי מוכן לקבל על עצמו את הענין. רוב המתפללים הרימו אצבע שמקבלים על עצמם. אומר הרב, עבר מאז כבר מס' שבתות ושקט מוחלט בביהכ"נ בתפילה וקריאת התורה. לא ייאמן מה שהוא הצליח לעשות.

    אני שואל ומבקש מהמשפחה תספרו לי קצת על יוסי, האח אחר אומר לי, שמענו כאן דברים שלא ידענו עד כמה הוא היה איש חסד. מתן בסתר כפשוטו. אצלינו במשפחה יוסי הוא אח שאפשר להתלוצץ ולזרום איתו, הבדרן של המשפחה.

    ר' משה אח של יוסי מוסיף: הייתי לצידו בביה"ח בלילות, באחד הפעמים יוסי אומר לי בשעה 03:30 תעיר אותי. הסתכלתי עליו בתמיהה, מה יש לך בשעה כזו לעשות, חשבתי אולי הוא סתם מדבר ואולי הוא מושפע מהטיפולים מכיון שהיה מטושטש ולכן שאלתי אותו אתה בטוח בבקשה שרצית? וענה לי כן. הערתי אותו ב 03:30 לפנות בוקר, ואז ביקש ממני את הפלא' שלו.

    בשעה כזו בשביל מה צריך פלא' חשבתי בליבי, והבאתי לו. אני רואה אותו מחייג למישהו – ההוא עונה לו ויוסי מנתק, כך עשה לפחות 15 שיחות וניתק. ואז שאלתי אותו יוסי מה השיחות האלו? וענה לי יש לי הרי כולל של נץ החמה ואני פשוט מעיר אותם, הם באים לכולל ללימוד של שעה לפני תפילת הנץ ואח"כ מתפללים במקום.

    השבוע הגיע לנחם אחד מאברכי הכולל הזה וסיפר כי 17 שנה בוקר בוקר הוא היה מצלצל אליי ואל אחרים והעיר אותנו לכולל הזה. איזה מסירות נפש לתורה, ואגב הוא הראשון שהקים באזור מגוריו תפילת נץ בזכות הכולל שהקים.

    עוד מספר אחיו היה כאן לנחם אחד מרבני העיר בית שמש, הוא אמר את המשפט הבא:   "מדובר כאן ביוסל'ה קמצן קדוש מספר 2". עשרות משפחות היה דואג להם מדי שבוע לקניות, מצרכים לשבת. ועד היום הם לא יודעים ממי זה הגיע. השבוע כשהם יראו שהמשלוח "מתעכב" יבינו מיהו האיש שדאג להם.

    נכנס לכאן אחד אברך וקורא לאחד האחים הצידה, הוא מוציא מכיסו חשבון חשמל, ואומר לו: התביישתי להראות את זה לפני כולם, אבל תדעו לכם לפני הרבה חודשים באתי ליוסי עם חשבון חשמל שלא היה לי מהיכן לשלם, הוא לקח את זה ממני ולמחרת החזיר לי את החשבון עם מס' אישור -ששולם. מאז כל חודש הוא שילם לי את חשבון החשמל. ביום רביעי האחרון יום לאחר פטירתו – שילמתי בעצמי את חשבון החשמל – כבר לא היה מי שישלם.

    הגיע לנחם אדם משכונת שערי חסד, אדם שלא היה מוכר לנו או למשפחה, ומספר: לפני תקופה די ארוכה , לא יודע איך, הגיע אליי יוסי וביקש ממני כסף לקנות חלות למשפחות נזקקות, אני לא הכרתי אותו והוא לא אותי.

    בתחילה חשדתי אולי הוא רוצה לעצמו, ונתתי לו, הדבר חזר על עצמו מס' פעמים והחלטתי לעקוב אחריו, לראות האם באמת קונה ומחלק חלות לנזקקים. עקבתי אחריו מס' פעמים וראיתי שמכל מה שנתתי לו – כלום לא נכנס לבית שלו, הכל חילק לנזקקים. מאז מדי שבוע בשבוע עד היום תרמתי לו 250 חלות.

    הוא היה לוקח את זה בשישי לפנות בוקר וגייס את אברכי הכולל שלו בנץ, לחלק ולשים למשפחות מאחורי הדלת שלהם. המשפחה הייתה קמה בבוקר ורואה את החלות ואף אחד לא ידע ממי זה.

    אח אחר שגר ברמת בית שמש סיפר כי בפסח האחרון, ליל בדיקת חמץ יוסי מצלצל אליו , תשמע, עזוב הכל תלך לסופר ליד הבית שלך תקנה 35 חבילות שוקולד מכל הסוגים דחוף. אני שואל אותו יוסי הכל בסדר איתך? עוד שעה בדיקת חמץ, אבל הוא בשלו, עזוב הכל תלך תקנה ותביא לי.

    לא יכולתי לסרב לו הלכתי וקניתי הרבה מאד חבילות שוקולדים מכל סוג כפי שביקש. כשהגעתי אליו שאלתי אותו, יוסי מה היה כ"כ דחוף כרגע? וענה לי, מחר זה פסח. יש כאן משפחות שקיבלו בקמחא דפסחא הכל, תפו"א. יינות, ביצים, כל המוצרי יסוד. אבל לאותם משפחות יש ילדים שגם עליהם צריך לחשוב, גם להם יש חג- השוקולדים שאביא להם ישמחו איתם. הוא חשב על הכל על כל פרט ופרט.

    סיפור נוסף מפליא: הוא היה מכין כל שבת סיר ענק של טשולנט, הוא הריח שיש משפחות שאין להם גם את זה. הוא היה פוגש ילדים בשכונה שידע שהמצב הכלכלי בבית קשה, נתן לילד ממתק ואמר לו נשאר לי הרבה טשולנט השבת, תביא סיר מהבית ותיקח שיהיה לכם. כך מדי שבת כ 20 ילדים עם סירים היו עומדים אצלו בתור בבית לקבל טשולנט ולכולם היה אומר, עשיתי סיר גדול מדי ונשאר לי. זה היה יוסי.

    הוא שכב במכון שרת, קיבל טיפולים אבל יוסי תמיד היה חזק באמונה ובבטחון בה'. את המחלה הוא סחב שנתיים מבלי לדעת שיש לו את המחלה. רק בליל י' בטבת חש שלא טוב, עשה צילום ואז התגלה המחלה.

    הרופאים אומרים שלא יודעים איך עד אז סחב את זה מבלי להרגיש כלום. המחלה כבר קיננה בגופו והתפשטה לחלקים נרחבים. תמיד שישב עם הרופאים והפרופסרים היה נותן להם פרק באמונה וכן הומור. פעם הרופא אומר לו , יוסי המחלה פגעה בכל מקום בגופך חוץ ממקום אחד- בהומור שלך.

    כשבישרו לו על המחלה, הביאו לו למקום פסיכולוגית של המחלקה לשוחח איתו. זה היה ביום ראשון לאחר שגילו לו את המחלה. היא דיבר ודיברה איתו ארוכות. בסיום השיחה הוא אומר לה, תרשי לי לומר לך משהו, את הרי חרדית (אכן היא היתה חרדית הפסיכולוגית) בכל השיחה שלך איתי לא הזכרת בשום פעם את הקב"ה.

    הרי אנו ביום ראשון, בשבת עשיתם קידוש שזה אמונה בה', וכאן את מדברת איתי ולא מזכירה אפי' פעם אחת את ה'? האחות כשיצאה מהחדר אמרה לאחיות שהיא צריכה כעת פסיכולוגית.

    אדם בא אליו לבקרו בביה"ח ואז יוסי אומר לו: אתה רואה מה שקורה כאן במחלקה. כל אחד והחבילה שלו. אנשים כאן נפטרים. אתה נושם? רוץ תודה לה'. רוץ תודה לו שאתה נושם ובריא.

    לסיום, אומר לי אח נוסף: כשיוסי רצה להתייעץ לגבי דרכי הטיפול, פרופ' נחושתן הזמין לפגישה את יוסי עם העסקן הרב בני פישר. כשהרב פישר נכנס לחדר אמר לו פרופ' נחושתן את סוללת הפלאפונים שנמצאים עליך תכבה לגמרי. יוסי סיפר לנו- למדתי מזה מוסר גדול, לפני רופא בשר ודם הוא מבקש שיכבו את כל הטלפונים במהלך הפגישה, ואנו כשנכנסים להתפלל בביהכ"נ כמה זה מחייב אותנו.

    ביום שישי האחרון לחייו בנו הלומד בישיבת אור ישראל הגדולה, עשה סיום גדול. ראש הישיבה שחרר כ 15 בחורים שישתתפו בסיום שנערך בביתו כשאביו יוסי כבר היה חלש מאד. הבן עשה סיום, יוסי האבא לא יכל כבר לעמוד הוא היה חלש מאד מאד, אבל בנו רקד איתו כשנתן לו יד במיטתו- ובעצם זה היה הפרידה שלו ושלנו.

    במוצאי השבת הוא הובהל לביה"ח, וביום שלישי נדם לבו כשהוא מותיר אחריו אשה ו – 4 ילדיו כששניים מהם טרם נישאו. אבל בעצם הוא הותיר אחריו הרבה משפחות שנתייתמו מאבא שדאג להם לכל צרכיהם, אבא שדאג להם לצורכי ומאכלי השבת. יוסל'ה קמצן קדוש מספר 2.

    לפני שאני עוזב האחים מבקשים ממני לפרסם שוב את המכתב שלא לדבר בעת התפילה וקריאת התורה – ויהיה זה לעילוי נשמת חזקיהו יוסף ב"ר בן ציון זל.

    אם הציבור שקורא את הנכתב לעיל יקבל על עצמו שלא לדבר בעת התפילה והיה זה שכרינו.

    היתקע שופר בעיר והעם לא יחרדו[41319]

    מכתב החולה יחד עם מכתבו של מרן שר התורה שליט"א



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אבדה לא נתפסת. מכה אישית וכואבת לכל אחד שהכיר.
      ד' ינחם אותם.