גורמי ביטחון בישראל מעריכים: חיזבאללה לא יגיב

    קובי פינקלר No Comments on גורמי ביטחון בישראל מעריכים: חיזבאללה לא יגיב

    ברקע הפרסומים הזרים על תקיפות צה"ל הלילה באזור קונטרה של כוחות סורים שנאמנים לחיזבללה – גורמי ביטחון בישראל מעריכים הבוקר שלא צפויה תגובה של החיזבאללה לאירועים האחרונים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גורמי ביטחון בישראל מעריכים הבוקר (שישי) שלא צפויה תגובה של החיזבאללה לאירועים האחרונים עקב דרישה סורית, לאחר שאלו נדרשו בידי הרוסים לרסן את החיזבאללה.

    זאת, לאחר תקיפות צה"ל הלילה (לפי פרסומים זרים) באזור קונטרה של כוחות סורים שנאמנים לחיזבללה, בהמשך לחיסולו אתמול של עימאד טוויל בצהרי היום בקונטרה.

    במערכת הביטחון (שאמנם לא לקחה אחריות על החיסול), אומרים כי מי שיתבונן בדמותו ובפועלו בשנה האחרונה יוכל להבין כי איש החיזבאללה הזה היה מעורב בכל שלב בהקמת תשתית איראנית על אדמת סוריה בגבול הגולן. מאז נחשף לפני שנה תיק הגולן על פעילות החיזבאללה בדרום מערב סוריה בגבול עם ישראל סביב הכפר חאדר, נקל להבין עד כמה פגיעה באיש הזה ובמעשים אותם הוא מייצג חיונית.

    עוד אומרים במערכת הביטחון, כי מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה מציאות שבגבול ישראל סוריה ישבו מחבלי חיזבאללה ממומנים בידי האיראנים שמנסים להקים כאן תשתיות דוגמת לבנון.

    מאז החיסול של סמיר קונטאר שהיה אף הוא ממניחי אבני היסוד לתשתית חיזבללה במערב סוריה בגבול עם ישראל פעלו בישראל כנגד אותם פעילים וכנגד אותה תשתית עוד ועוד.

    ניתן להניח כאמור שהיד שגדעה אתמול את עימאד טוויל הבינה שהוא הולך לשנות את המציאות בשטח לטובת חיזבאללה ולכן היה נכון לחסלו. הדממה בישראל נכונה והמוכנות של הצבא לאפשרות תגובה ניכרת גם היא בשטח למרות ההערכה שבשלב הזה לא תהיה תגובה.



    0 תגובות