השר דרעי בפורום 'קול חי': "לא יהיו בחירות רביעיות"

    אסתי פלד 2 Comment on השר דרעי בפורום 'קול חי': "לא יהיו בחירות רביעיות"

    יו"ר ש"ס השר דרעי בריאיון מיוחד ל'פורום הבחירות" תוקף את הפנייה של גפני למצביעי ש"ס מדין הכרת הטוב: "זה לעשות חור בספינה. מעולם לא היה דבר כזה" | על פספוס הבחירות הגדול: "70 אלף מצביעים שלנו לא הגיעו להצביע למרות הגידול במנדטים" וחושף: "אם היו מגיעים היו לנו 58 מנדטים והיינו מקימים ממשלה" | האמת על הסכמי אוסלו ו"הבאתו" של ליברמן לציבור החרדי

    Head of the Shas party Aryeh Deri greets supporters as the results in the Israeli general elections, are announced, at the party headquarters in Jerusalem, on April 09, 2019. Photo by Flash90 *** Local Caption *** ?????? ?? ?"? ???? ????
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי התראיין הערב (חמישי) בפורום הבחירות בהגשת אבי מימרן, ימים ספורים לפני פתיחת הקלפיות בבחירות המותחות והקשות שנראו כאן בעשרות השנים האחרונות. השר דרעי האדם הקרוב ביותר לראש הממשלה בתקופה האחרונה ויוזם גוש הימין, נחשב לדמות המפתח במערכת הבחירות הנוכחית, במערכה על הבאת המצביעים הימניים לקלפיות והשגת הרוב של 61 מנדטים לגוש.

    הריאיון נפתח עם ההיסטוריה של מדינת ישראל ומצבם של בני יהדות ספרד שנדחקו לשולי החברה בכוח: "אבות המדינה רצו להקים כאן מדינה חילונית מערבית, אירופאית והם כשלו – בגלל יהדות ספרד המסורתית. אבל הם עשו שמות ביהדות הספרדית בגלל שלא היו להם פעילים ואברכים ספרדים שיעזרו לספרדים וירימו את קומתם הרוחנית", אומר דרעי.

    יחד עם זאת מבהיר דרעי, "אנחנו חבים הכרת הטוב עצומה לגדולי הדור האשכנזים שנטעו את הגרעין הראשון של בני תורה הספרדים שאח"כ עלה והתפתח", אומר השר דרעי בוגר ישיבת "חברון", "אבל תחילת המהפכה של היהדות הספרדית העצמאית הייתה בזכות מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל כשהוא היה אברך צעיר היה הולך מעיר לעיר וכפר לכפר בכדי להציל את יהדות ספרד", מספר דרעי על הימים הקשים בתחילת דרכו של מרן זצ"ל בשליחותו הציבורית הרוחנית ההיסטורית.

    דרעי מפתיע ומספר כי "מרן היה לוקח טפסים מהחינוך העצמאי והיה נוסע באוטובוסים לעשות רישום בדרום הארץ", עוד הוסיף דרעי, "לאחר שסיימו למרן את תפקידו החלה הקמת תנועת ש"ס. האדמו"ר מבעלז אמר לי שמה שהרב עובדיה עשה ותנועת ש"ס עשתה נתנה עזות של קדושה לספרדים".

    על יציאתו של הממסד בישראל כנגד ש"ס, יחד עם התקשורת שעשתה רצח אופי למפלגה מסביר דרעי את הסיבה ההיסטורית, "ברגע כשמרן החליט כשהולכים עם יצחק שמיר ולא עם שמעון פרס ואנחנו עם הימין אז החל כל העליהום של הממסד והתקשורת כנגד ש"ס".

    האם ש"ס תגשר על הפערים מול אחותה האשכזנית והאם הכל בגלל פערי שנים של פעילות, יהדות התורה החלה 30 שנה לפני ש"ס לפעול? דרעי השיב כי "מבחינת ההישגים אנחנו ממש לא בפער מולם. אבל היות ועשרות שנים גדלנו בישיבות ובסמינרים של אחינו האשכנזים ולכן עדיין ישנה תלות בהם".

    דרעי הוסיף, "אבל אם היינו 30 שנה לפני פותחים מוסדות חינוך, בירושלים לדוגמא שיש הרבה תתי"ם ספרדים קשה יותר להתקבל לתתי"ם ספרדים מאשר לאשכנזיים", מפתיע דרעי ואומר "צריך לעשות יותר וזה יקרה במהלך הזמן. אבל הכל ישתנה כשבחורי ישיבה ירצו להתקבל מלכתחילה לישיבות ספרדיות".

    לאורך השנים תמיד ההתייעצו כל ראשי הממשלה לדורותיהם עם מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, מספר אבי מימרן. דרעי מסביר כי למרות הכל "עיקר הבעייה החלה כשגדולי התורה של היהדות החרדית תמו בשותפות החרדית שתהיה עם הימין", לדבריו "התקשורת והממסד ינגח אותנו כדי לנגח את ראש הממשלה". דרעי הוסיף כי "ישנם חברי כנסת בליכוד שאינם אוהבי דת גדולים, אבל התקשורת תנגח את ראה"מ דרכינו". דרעי מבהיר כי"אם היינו הולכים עם השמאל היו הופכים אותנו לנאורים משכילים וחכמים".

    אפשרות לחיבור פוליטי עם גנץ: "גנץ זה לא רק הוא אישית. אשכנזי גנץ ויעלון יכלו להיות גם בליכוד, אבל צריך לזכור שמי הם מצביעים של כחול לבן ומי שולט בכחול לבן וזה לפיד", מסביר דרעי את הריחוק של החרדים מגנץ ומוסיף, "ברגע שגנץ קשר את גורלו הפוליטי עם לפיד והם קשרו את דרכם עם ליברמן אנחנו לא יכולים להתחבר אליהם".

    דרעי מוסיף להסביר את ההליכה עם הימין, "זה נגד מה שהעם רוצה. זה נגד האופי והטבע שלנו". דרעי עקץ את אמירתו של גפני שמעולם לא הלך עם השמאל: "יהדות התורה הצטרפה לממשלת ברק-שריד ורק אח"כ ש"ס הצטרפה".

    למרות השותפות עם הליכוד אירעו מספר אישורים לחילולי שבת ציבוריים, "אנחנו לא שמחים על חילולי השבת שקרו בחמש השנים האחרונות. ישנם גם בליכוד ימניים חילונים" אומר דרעי ומסביר כי ההליכה עם הליכוד בכל זאת בגלל "הדי אן איי של הליכוד הוא המסורתיות הם הציבור שרוצה דת ומכבד את תורת ישראל". דרעי מספר כי בממשלה עם הליכוד, "אנחנו לא מרגישים נחיתות כביכול הם תרבות מעלינו, אתם ההרגשה היא קרובה יותר".

    דרעי מנפץ את השקרים על תמיכת ש"ס בהסכמי אוסלו, "היה אדם שניסה בכל כוחו להמציא כאילו אני המצאתי את אוסלו לא תמכתי. אני שתקי כל השנים האלה וזאת הייתה טעות, בשל כבודו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. ש"ס מעולם לא תמכה באוסלו". מבהיר השר דרעי.

    יו"ר ש"ס מספר את קורות ההסכם בזמן אישורו בממשלה, "באותו יום שהביאו את אוסלו, בג"ץ פסק שאני צריך לעזוב את הממשלה. שעתיים לפני ישיבת הממשלה באתי עם מכתב התפטרות. וכשהיה צריך להצביע שאלתי את אהוד ברק מה זה. וגם הוא לא ידע שזה הגיע להצבעה. אבל הוא אמר שזה מסוכן לביטחון ישראל, ולכן אני היחידי שדיברתי נגד התוכנית".

    דרעי ממשיך ומתאר כי "אח"כ יצחק רבין התקשר למרן הרב עובדיה שהוא היה בעצרת תשובה בראש העין ומרן אמר לי, כי בגלל הכרת הטוב שהייתה לו ליצחק רבין על חוק הבשר שהוא העביר כנגד מכירת טריפות בישראל, הוא אמר לי "אתה גם ככה קולך לא נחשב, לכן תמנע", ולכן עשיתי כהוראתו, מספר דרעי את האמת ההיסטורית כפי שהייתה לדבריו.

    על פנייתו של יו"ר דגל התורה לציבור הספרדי להצביע לו מפני "הכרת הטוב" אומר דרעי, "מה דגל התורה וגפני היו מגיבים, אם הייתי אומר כך וכך עשיתי לעולם התורה במשרד הפנים ותקציבים רבים שהעברנו לעולם התורה, גם במשרד הנגב והגליל, ולכן אני מבקש מכם בחסידות כזו וכזו תצביעו לי מדין הכרת הטוב? היו כועסים עליי ובצדק". אומר דרעי ושואל, "איך אתה בא ואומר אל תתחשב בדעת רבותיך, אלה רק מי שעשה לך טובה. זה לעשות חור בספינה מעולם לא היה דבר כזה".

    על חובת הכרת הטוב מספר דרעי: "מרן הרב שמעון בעדני אמר לי שיש שיח בין עסקנים ברכסים, כשיאמרו לגדולי ישראל הליטאים לבקש מהציבור הספרדי ברכסים שיצביעו להם בגלל הכרת הטוב שבנו להם מוסדות וכו ושואלים מה לומר לציבור הספרדי?".

    דרעי ממשיך ומספר כי "הרב בעדני אמר להם שהדבר החושב ביותר זה רשת 'בני יוסף' של ש"ס, וזאת האחריות הגדולה של כל אדם ספרדי וזה כל אחד בסופו של דבר זה לטובתו" אומר השר דרעי ומוסיף, "אני בעד שיהדות התורה תגדל זה הרווח שלנו". דרעי מפטיר כי אני רואה מצד דגל התורה ניסיונות להכניס אותנו לוויכוחים.

    על האשמה שמטילים אנשים בציבור, כי דרעי אחראי על הכנסתו של ליברמן לציבור החרדי משיב השר דרעי: "אני לא הייתי 15 שנה במערכת הפוליטית וכל אלו שמדברים הם היו איתו. כשאני עזבתי את הפוליטיקה ליברמן לא היה בכלל בפוליטיקה הוא היה מנכ"ל משרד ראש הממשלה. כשאני חזרתי רק נתקלתי בו לראשונה". עוד מוסיף דרעי כי בבחירות בירושלים והתמיכה בליאון, "ליברמן בא אליי לאחר שהוא סגר עם אגודת ישראל".

    דרעי מבהיר חד משמעית בריאיון "לא יהיו בחירות רביעיות בעזה"י" ומוסיף "המטרה הגדולה של שמאל היא אחת להוריד את נתניהו מבלפור. היה כיוון לממשלת מיעוט עם ערבים". דרעי מזהיר כי "כשליברמן אומר שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה ו200% שתהיה ממשלה תהיה משלת שמאל עם ערבים ".

    דרעי חושף לראשונה בתקשורת כי "70 אלף קולות ברורים של תומכי ש"ס, לא באו להצביע בבחירות האחרונות, חמרות שגדלנו במנדטים. הדבר התגלה לאחר הפקת לקחים ובדיקה מעמיקה שביצענו". דרעי מסביר את גודל הכישלון באי הבאתם של אלפי המצביעים, "אם היינו מקבלים את ה-70 אלף הקולות, היינו עם 12 מנדטים הגוש היה עם 58 מנדטים והיינו מקימים ממשלה אבל אל תשאלו איך? אומר השר דרעי ושומר על סוד גדול של מיעוט סורר מאחת המפלגות שהיה מוכן לעבור לגוש הימין

     

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הספרדים שבויים בשבי של עצמם.
      דגל צוחקים להם בפנים, והם ממשיכים להגיש את הלחי השנייה.
      חמש עשרה שנה מצביעים עשרות אלפי אברכים ספרדים לדגל, ומה הם נתנו בתמורה???
      אפילו לא הקצאה אחת!!!

      לא בירושלים, לא בבני ברק, לא בשום מקום!!!
      כלום!!!

      מי שרוצה, שיבדוק את הנתונים!!!

      היחידים שעשו משהו בשביל האברכים, כן – כולל המרביצי, זה אך ורק ש"ס.

      ותקראו כבר את "אריות קשורים בחוט", זה יחכים אתכם…

      1. רק שס עוזרת איין עליהם