- רדיו קול חי - -

סקר: הליכוד מוביל על כחול לבן; יתרון לגוש הימין

מסקר חדש שנערך על ידי מכון 'פאנלס פוליטיקס' עבור '103FM' ומתפרסם היום (רביעי) עולה כי מפלגת הליכוד זוכה ל־34 מנדטים, יתרון של 2 מנדטים על פני כחול לבן בראשות בני גנץ. זאת לאחר תקופה ארוכה בה הובילה כחול לבן על 'הליכוד' בכל הסקרים. גם בשלב זה נראה כי אף אחד מן הגושים אינו משיג רוב של 61 מנדטים ולא יכול להקים ממשלה.

תוצאות הסקר: 

הליכוד – 34

כחול לבן – 32 מנדטים, 

הרשימה המשותפת – 14 מנדטים

העבודה־גשר־מרצ ־9  מנדטים 

ימינה – 8

ש"ס – 8

ישראל ביתנו – 8

יהדות התורה ־7 מנדטים. 

עוצמה יהודית, זוכה ב־2 אחוזים מקולות המשתתפים בסקר וכצפוי, אינה עוברת את אחוז החסימה. 

במענה לשאלה מי המועמד המתאים לראשות הממשלה:

בנימין נתניהו – 44 אחוזים

בני גנץ – 35 אחוזים

21 אחוזים – לא השיבו על השאלה או השיבו כי אף אחד מהם לא מתאים לתפקיד.

פרט נוסף ומעניין בסקר הוא שגם כעת, 5 ימים בלבד לבחירות – 11.5 אחוזים מהנשאלים לא הגיעו לכלל החלטה לאיזו מפלגה יעניקו את קולם.

יצויין כי בימים האחרונים ניכרת מגמת התחזקות של מפלגת הליכוד וגוש הימין בסקרים. בסקר 'חדשות 13' שפורסם ביום שני רשמה מפלגת הליכוד יתרון של מנדט על כחול לבן, שאיבדה 4 מנדטים. מהסקר שביצע קמיל פוקס עלה כי יש שוויון בין הגושים – 56 מנדטים כל אחד. נתון דומה נרשם בסקרים שפורסמו בימים האחרונים ב'כאן' ובסקר אינטרנט של 'חדשות 12'. בסקר שהתפרסם הבוקר (רביעי) באתר 'וואלה' נרשם יתרון של מנדט לגוש הימין. הליכוד לכחול לבן מגיעות לנתון מנדטים זהה – 34 מנדטים לכל אחת. 

בסקר שנערך עבור וואלה זוכה מפלגת הליכוד ל -34 מנדטים, ש"ס ויהדות התורה יציבות על 8 מנדטים, ואילו ימינה בראשות נפתלי בנט עם 7 מנדטים בדומה לסקר הקודם. המנדט שנוסף לליכוד עבר מגוש המרכז-שמאל שנחלש במנדט מ-44 מנדטים ל-43; בעוד כחול לבן נותרו יציבים עם 34 מנדטים, העבודה-גשר-מרצ נחלשים במנדט לעומת הסקר הקודם ועומדים על 9 מנדטים בלבד.

לפי הסקר, הרשימה המשותפת נותרת עם 13 מנדטים וכך גם ישראל ביתנו שעומדת על 7 מנדטים כמו בסקר הקודם. ברקע המאמץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבריו לגוש לשכנע את הימין שלא להצביע לאיתמר בן גביר, עוצמה יהודית עדיין רחוקה מאוד מאחוז החסימה ומקבלת 1.7% מהקולות בסקר.