- רדיו קול חי - -

סערה במערכת הפוליטית על אמירתו של גנץ: "תסיר את מועמדותך"

שר המשפטים אמיר אוחנה הגיב לדבריו החמורים והאנטי דמוקרטים של מועמד כחול לבן לראשות הממשלה בני גנץ, כי הוא "בעד שהמערכת המשפטית תהיה עליונה על המערכת הפוליטית".  לדברי אוחנה, "י‏ש פה אמירה חמורה מאוד הנובעת מחוסר הבנת יסודות הדמוקרטיה".

"במקום איזונים ובלמים, ההכרעות החשובות ביותר תתקבלנה על ידי המערכת המשפטית (שופטים, פרקליטים ויועמ"שים) הלא דמוקרטית, שלציבור אין שום השפעה עליה, ולא ע"י הציבור – באמצעות נבחריו", הבהיר שר המשפטים את גודל התבטאותו האומללה של ח"כ גנץ. "זהו, רבותי, "שלטון הפקידים והמשפטנים" סיים שר המשפטים.

בימינה הגיבו לדבריו של גנץ: "מי שמציע להפוך את ישראל לדיקטטורה בראשות בגצ ולמחוק לחלוטין את הפרדת הרשויות המקודשת במדינה דמוקרטית, רצוי שיסיר את מועמדותו לראשות הממשלה" אמרו בימינה והבהירו, "בכל מקרה לשיטתו התפקיד שלו לא יהיה שווה כלום".

גם השר יריב לוין הגיב לדבריו של גנץ ואמר:  "כנראה בני גנץ פספס את שיעור האזרחות בבית הספר" אמר לוין והחל בשיעור להבנת הדמוקרטיה, "גנץ לא יודע דמוקרטיה מהי, אז הנה תקציר: דמוקרטיה היא שלטון העם ולא שלטון היועמ"ש והפרקליטות".

השר יריב לוין המתעד להיות שר המשפטים הבא הוסיף, "הסכנה שרובצת כאן היא קביעת מדיניות על פי גחמותיהם של משפטנים שלא נבחרו ע"י הציבור ויעשו במדינה כאוות נפשם".

בסיום דבריו אמר לוין, "רק העם יקבע. נצא להצביע מחל בהמונים ונחזיר את האיזון למדינה. נחזיר את היכולת למשול למי שנבחר ע"י הציבור למשול, ולא מי שנבחר ע"י חברים מהחונטה המשפטית".