היערכות המשק לנגיף הקורונה • ראה"מ: "פועלים בזהירות ולא בהיסטריה"

    איתי גדסי No Comments on היערכות המשק לנגיף הקורונה • ראה"מ: "פועלים בזהירות ולא בהיסטריה"

    בדיון מיוחד שנערך בלשכת ראה"מ, בהשתתפות שרי האוצר והכלכלה ונציגי המשק הפרטי והציבורי, הנחה ראה"מ את משרדי הממשלה להיערך קראת אפשרות של התפשטות נגיף הקורונה. נתניהו קרא לאזרחי ישראל ואמר: "אני מבקש להישמע להנחיות שאנחנו נותנים. נפעל יחד בדרך הזאת ונעבור את המשבר הזה"

    øàù äîîùìä áðéîéï ðúðéäå áãéåï áøàùåúå áðåùà äéòøëåú äîù÷ ìäùìëåú ìðâéó ä÷åøåðä, áìùëú øäØî áéøåùìéí. öéìåí: çééí öç / ìò"î Photos By : Haim Zach / GPO צילום: לע"מ קובי גדעון
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היערכות לנגיף הקורונה בישראל: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) דיון בראשותו בנושא היערכות המשק להשלכות נגיף הקורונה, בלשכת רה"מ בירושלים. בתום הדיון אמר ראש הממשלה: "המדיניות שלנו היא אחת – היערכות יתר ולא היערכות חסר ומעל הכל זהירות ולא היסטריה".

    ראש הממשלה הסביר על חשיבות הישיבה שהתקיימה בלשכתו: "מטרתה לטפל בהיערכות שלנו בנושא הקורונה, מבחינת המשק, גם הציבורי וגם הסקטור הפרטי, וקיבלנו החלטות. היד בטוחה על ההגה" אמר נתניהו.

    ראה"מ פנה לאזרחי ישראל ואמר: "אני מבקש מאזרחי ישראל להישמע להנחיות שאנחנו נותנים. נפעל יחד בדרך הזאת ונעבור את המשבר הזה".

    נתניהו פירט את חלוקת האחריות בין משרדי הממשלה: "אני ביקשתי להיערך בצורה הבאה – האחריות על ההתארגנות הבין-משרדית היא אצל ראש המל"ל, המטה לביטחון לאומי, וההיערכות לגבי הנושאים הפיננסיים והכספיים תרוכז אצל משרד האוצר".

    ר' המל"ל מאיר בן שבת שאחראי על קבלת ההחלטות בנושא הקורונה בין המשרדים אמר בישיבה, "אנחנו מתכנסים מדי יום להערכות מצב יומיות כדי לעקוב אחר המגמות בעולם וביחס לישראל. מתקיים תהליך מסודר בשיתוף כל משרדי הממשלה כדי לאפשר שליטה, סנכרון ותיאום מירבי בין כל הגורמים".

    ראש המל"ל הוסיף: "צריך לומר שאנחנו זהירים, אבל לחלוטין לא היסטריים. הכל תחת שליטה, בשום שכל, בהערכת סיכונים מתמדת".

    על ההיערכות העסקים בישראל אמר: "משרד הכלכלה מנהל את החמ"ל שעוקב אחר ההשלכות על הכלכלה. אנחנו מקיימים קשרים גם עם נציגי הסקטור הפרטי. בסך הכל צריך לומר – יש שיתוף פעולה יוצא מן הכלל. אנחנו בתחומים הללו נמצאים על קרקע יציבה למרות אי הוודאות שקיימת באשר להתפתחות הדברים".

    נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר: "התעשייה הישראלית עומדת לצד הממשלה במטרה להבטיח רציפות תפקודית בכל תרחיש. במקביל, אנחנו פועלים מול המשרדים הכלכליים במטרה להבטיח רשת ביטחון כלכלית למגזר הפרטי כדי לאפשר את המשך הפעילות הכלכלית".

    בדיון הנחה רה"מ נתניהו כי השליטה הפיננסית באירוע היא תחת אחריות משרד האוצר, ובתיאום עם המל"ל. משרד האוצר יעסוק באופן תחזוק המערכת הפיננסית ובניית נוהל להתמודדות מתמשכת עם השלכות המצב על המשק הישראלי, כולל תהליך הפיצוי.

    בדיון השתתפו גם שר הכלכלה, שר התיירות, סגן שר האוצר, ר' המל"ל והיועץ לביטחון לאומי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד הכלכלה, מנכ"ל משרד האוצר, החשב הכללי, ר' אגף תקציבים, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, נגיד בנק ישראל, מנהל המכון הביולוגי, נציגי המשק וגורמים נוספים.



    0 תגובות