שר המשפטים: "בג"צ עשה יד אחת עם היועמ"ש שהיה בניגוד עניינים"

    איתי גדסי 2 Comment on שר המשפטים: "בג"צ עשה יד אחת עם היועמ"ש שהיה בניגוד עניינים"

    שר המשפטים אמיר אוחנה מגיב להחלטת בג"צ להוציא צו מניעה לוועדה לבדיקת מח"ש: "בג"צ עשה יד אחת עם היועץ המשפטי לממשלה שהיה בניגוד עניינים מוסדי – ומנע אפשרות לטפל בבעיה חוצת מגזרים וארוכת שנים". אוחנה חשף כי מנדלבליט מנע מהיועמשי"ת של משרד המשפטים להציג את חוו"ד שתמכה בהקמת וועדת הבדיקה

    Israeli Minister of Justice Amir Ohana speaks at the 17th annual Jerusalem Conference of the 'Besheva' group, on February 24, 2020. Photo by Olivier Fitoussi/Flash90 *** Local Caption *** ???? ????? ?? ??????? ??????? ???? ??? ??? ??????? צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (שני) שר המשפטים אמיר אוחנה התייחס לצו הביניים שהוציא בג"צ להחלטת הממשלה בדבר הקמת הוועדה לבדיקת מח"ש: "החלטה מצערת של בג"צ, אשר עשה יד אחת עם היועמ"ש, שחוות דעתו ניתנה תוך ניגוד עניינים מוסדי" אמר שר המשפטים.

    אוחנה הסביר כי ההחלטה נפלה לאור, "בעיית חוסר אמון קשה במח"ש. לא מדובר רק ביוצאי אתיופיה, שראינו רק ביממה האחרונה עדות נוספת להתייחסות הנלוזה אליהם בהתכתבויות הוואטסאפ המשטרתיות שפורסמו – אלא בבעיה חוצת מגזרים וארוכת שנים".

    "הציבור ראוי למחלקה לחקירות שוטרים שיוכל לתת בה אמון" אמר שר המשפטים והוסיף, "זו הסיבה שביקשתי להקים ועדת בדיקה שתגיש בפני הממשלה הבאה מסקנות וממצאים איך ניתן לעשות את הדברים טוב יותר".

    עוד הסביר אוחנה, "קבעתי שרק אם הממשלה הבאה – תהא אשר תהא – תבקש מהוועדה להגיש את המלצותיה היא תעשה כן. הכל כדי לא לכבול את ידי הממשלה הבאה, אלא רק לסייע בידה".

    אוחנה תוקף את עמדתו של מנדלבליט ואומר, "היועץ המשפטי לממשלה, שאליו כפופה מח"ש, צריך היה למשוך ידיו מלחוות דעה בעניין – הרי מח"ש כפופה אליו. יכול היה להטיל את מלאכת כתיבת חווה"ד על היועמ"שית של משרד המשפטים, למשל".

    אוחנה הוסיף כי "לא רק שלא עשה זאת, הוא מנע ממנה להציג את חוות דעתה בפני הממשלה. מדוע? מפני שהיא סברה – בהגינותה – כי אין מניעה בנסיבות אלה להקים את וועדת הבדיקה" חשף אוחנה את המתרחש מאחורי הקלעים במשרד היועמ"ש.

    אוחנה הוסיף ותקף את התנהלות הפקידים מול נבחר הציבור, "כל פעולה כמעט שאני מבקש לבצע, זוכה לביקורת "למה עכשיו?", כאילו שאני מכהן כשר המשפטים כבר ארבע שנים. ובכן, אני מכהן בתפקיד רק מספר חודשים – אך הדבר אינו גורע מכובד האחריות המונח על כתפי כלפי הציבור, ומהרצינות בה אני תופס את תפקידי".

    "מה יקרה אם מחר יקרה אירוע בו מפגש בין שוטר לבין אזרח (וכאן המקום להדגיש שרוב רובם של השוטרים עושים עבודתם נאמנה בשמירה על חיי האזרחים ורכושם, ורק מיעוט שבמיעוט חוטא) יסתיים במותו הלא מוצדק של האזרח?" תהה שר המשפטים.

    "מה נגיד אז, "ממשלת מעבר"? בג"צ החליט היום בצו ביניים למנוע את האפשרות לטפל בכך, ועשה יד אחת עם היועץ המשפטי לממשלה" תקף אוחנה בחריפות את החלטת בג"ץ.

    לסיום אמר אוחנה כי "יש לציבור דרך אחת להביע דעתו באשר לשאלה "למי תהיה המילה האחרונה", והיא בקלפי". אוחנה הוסיף לחדד את ההבדלים הפוליטיים, "מי שמעוניין שהמילה האחרונה תהיה של הציבור, באמצעות נבחריו – יצביע "מחל – הליכוד – בראשות נתניהו".

    "מי שרוצה שהמילה האחרונה בכל נושא תהיה תמיד של המשפטנים בהם לא בחר ואיננו יכול להשפיע על החלטותיהם, יבחר בכל פתק אחר" סיים שר המשפטים את דבריו.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בגץ ומנדבלוף ראשי השחיתות יד רוחצת יד בשמירה על המושחתים