- רדיו קול חי - -

רבנים בכירים במכתב הבהרה: "לא תומכים בכניסה להר הבית"

בכירי הרבנים בציונות הדתית במכתב הבהרה כי אין היתר להיכנס אל הר הבית. הרבנים – הרב חיים שטיינר, הרב מרדכי גרינברג, הרב מיכאל הרשקוביץ, הרב אליקים לבנון, הרב מנחם בורשטיין והרב יהודה עמיחי – מכחישים את הפרסומים השונים שמוצגים ע"י ארגונים המעודדים כניסה להר הבית, "כאילו הננו מעודדים ותומכים לעלות להר הבית".

המכתב מתפרסם בחוברת חדשה של ארגון מורא מקדש, שתופץ בסוף השבוע בבתי הכנסת ברחבי הארץ.

הרבנים פותחים את מכתבם בהזכרת דעתם של "רוב ככל גדולי ישראל": "אל אחינו בני ישראל, אוהבי ציון ומצפים לבנינה. משזכינו, בעזרת צור ישראל וגואלו, לשחרור ירושלים כולה ובליבה הר בית ד', עמדו רוב ככל גדולי ישראל, וגדרו פרצה העלולה להיפרץ אם ינהגו בהר מנהג הפקר, ואסרו על כניסה לכל שטח הר הבית.  בזה המשיכו את האיסור הרווח משנים קדמוניות על ידי גדולי ירושלים ובהם מרן הראי"ה קוק זצ"ל, שהיה מזהיר לקראת כל חג את הבאים לירושלים מכניסה להר".

הרבנים ממשיכים ומבהירים את דעתם, שיש לשמוע לדעתם ולהמשיך לנהוג כפי איסור זה: "וודאי יש לשמוע לדבריהם ולהימנע מכניסה להר הבית. לא היינו נדרשים לסוגיה זו, אלמלא ראינו פרסומים בשמנו כאילו הננו מעודדים ותומכים את הציבור להיכנס להר הבית. הרינו להודיע בגלוי את הכחשתנו לפרסומים אלו".

הרבנים ממשיכים ומסבירים שאיסור הכניסה להר הבית לא נובע מתחושת ריחוק ממנו:

"כמובן שאין הדברים נובעים מתחושת ריחוק ח"ו מהר קודשנו, אלא דווקא מעומק הערצתנו וקישורנו אל גדולתו הנשגבה, וכדברי מרן הראי"ה קוק זצ"ל: 'מה שאין אנחנו נכנסים לפנים מן הכותל, הוא לא מפני מיעוט זכויותינו ומיעוט קישורינו אל המקום הקדוש הזה, אלא מפני רוב הקישור שלנו אליו ואל רוממות קדושתו…"

הרבנים חותמים את מכתבם, בהתייחסותם לטענת חיזוק הריבונות על-ידי כניסה להר:

"מובן שאין הר הבית שייך לערבים. אך את הריבונות על ההר צריכה לחזק מדינת ישראל. על הממשלה וכוחות הביטחון לעשות כל שניתן, על פי ההלכה, כדי להפסיק את חילול הקודש הנעשה בהר קודשנו ע"י הערבים. ויהי רצון שנחזה במהרה בשוב ד' ציון. ואז נעלה ונראה כולנו בהר הקודש בירושלים".

הרב מנחם בורשטיין, מוסיף בחתימת ידו: "כתלמיד הרצי"ה קוק, הרב אברהם שפירא, הרב מרדכי אליהו זצ"ל ועוד"

בנוסף, מתפרסם בחוברת לראשונה מכתב נוסף שצירף הרב אליקים לבנון שליט"א, ובו הוא מסביר שאמנם בעבר התיר לשואלים אותו להיכנס להר הבית בתנאים מסוימים, אך עתה הוא מורה שאין לעלות להר כלל.

עוד מופיעים בחוברת החדשה:  תשובה מעניינת ולא מוכרת של הרב צבי פסח פרנק זצ"ל,   מכתבים מהרב שאול ישראלי זצ"ל,

מכתבים ומאמרים נוספים מהרב יהושע שפירא, הרב זלמן נחמיה גולדברג, הרב אשר וייס והרב יהודה עדס.